Zagorje
Bajka na dlanu

Razvoj obrazovanja iz županijske perspektive moguć daljnjom decentralizacijom

Datum objave: 15. veljače 2017.

Sastanku su prisustvovali i međimurski župan Matija Posavec, sisačko-moslavački župan Ivo Žinić, karlovački župan Ivan Vučić, koprivničko-križevački župan Darko Koren, varaždinski župan Predrag Štromar, požeško-slavonski župan Alojz Tomašević, zadarski župan Stipe Zrilić, vukovarsko-srijemski župan Božo Galić, zamjenica gradonačelnika Zagreba Vesna Kusin i obnašateljica dužnosti župana Sanja Bošnjak, kao i brojni zamjenici župana i predstavnici radne skupine Zajednice na čelu s voditeljicom Vesnom Šerepac.

Na sastanku se razgovaralo o brojnim temama iz perspektive županijskog školstva s naglaskom na cjelokupnu kurikularnu reformu, pitanja upravljačkih prava u školskim ustanovama, pomoćnika u nastavi, ali i konstantnom smanjenju decentraliziranih sredstava. Okupljeni su upoznali ministra s konkretnim iznosima smanjenja  decentraliziranih sredstava u korelaciji s troškovima, što bi moglo utjecati na velik pad pedagoškog i financijskog standarda. Ukazali su na nužnost decentraliziranja dijela nadležnosti u odgoju i obrazovanju te ministru predstavili svoj prijedlog takvog modela. Naime, daljnjoj fazi decentralizacije osnivači bi mogli preuzeti dio poslova koji su sada u nadležnosti Ureda državne uprave, Ministarstva znanosti  i obrazovanja te Agencije za odgoj i obrazovanje.

Razgovaralo se i o podizanju kapacitete školskih ustanova u privlačenju sredstava iz fondova Europske unije, ali i o potrebi da se zakonski riješe pojedini segmenti predfinanciranja i provedbe. Ministar i suradnici su upoznali okupljene župane s dinamikom koju planiraju vezano uz daljnje aktivnosti ministarstva, ali i s potrebom da se svi uključe u elektronička savjetovanja prvenstveno Pravilnika o pomoćnicima u nastavi te ostalih dokumenata koji se pripremaju.

Predsjednik Pauk ponudio je stručnu pomoć cijele radne skupine i svih članica Zajednice u pronalaženju rješenja koje bi omogućilo obrazovanje prema standardima 21. stoljeća, ali i s jednakom dostupnosti za sve učenike bez obzira u kojem dijelu Hrvatske žive.