Zagorje
Bajka na dlanu
Datum objave: 8. lipnja 2021.

Zamjenica župana Jasna Petek naglasila je da projekt Baltazar obuhvaća sve aktivnosti kojima se osiguravaju pomoćnici u nastavi za djecu s teškoćama na području naše županije. „Tako osim projekta Baltazar koji se financira iz Europskog socijalnog fonda, preko kojeg osiguravamo 60 pomoćnika u nastavi za jednu školsku godinu, imamo odličnu suradnju i s naših 5 udruga te im ovom prilikom izražavam veliku zahvalu. To su Društvo distrofičara Krapina, Društvo invalida Bedekovčina, Društvo multiple skleroze, Udruga Sv. Ana i Udruga Feniks. Te udruge marljivo rade i preko natječaja osiguravaju pomoćnike, još 50 njih za jednu školsku godinu. Krapinsko – zagorska županija u suradnji s općinama i gradovima naše županije osigurava još dodatno pomoćnike u nastavi, financirajući 50:50 posto njihovih materijalnih davanja za svu onu djecu koja nisu uspjela dobiti pomoćnika, a treba im. Zahvalila bih i svima na području naše županije koji u suradnji s nama osiguravaju pomoćnike u nastavi za svu djecu s teškoćama u razvoju kojima je institut pomoćnika potreban. Moram naglasiti da inkluzivno obrazovanje podrazumijeva ne samo prilagodbu prostora, nego i prilagodbu procesa. To znači da u odgoju i obrazovanju u našim školama i u našim dječjim vrtićima trebamo na taj način organizirati procese da se oni prilagođavaju potrebama svakog djeteta, bilo to dijete s teškoćama ili darovito dijete, i u tom smislu osiguravanje pomoćnika u nastavi osigurava inkluzivno obrazovanje u našim školama“, rekla je zamjenica Petek, koja je zahvalila i svim stručnim suradnicima i koordinatoricama iz osnovnih i srednjih škola koje su pridonijele da završni događaj projekta bude kvalitetan i sadržajan.

 

Izvanredni student Robert A. iz OŠ Đure Prejca u Desiniću, koji od 2015. godine radi kao pomoćnik u nastavi, svoje radno iskustvo stekao je jednim dijelom i u OŠ Janka Leskovara u Pregradi. „Moj rad je do sada obuhvaćao rad s djecom s ADHD – om i cerebralnom paralizom. Što se samog projekta tiče, njegova vrijednost se najviše očituje u prenošenju inkluzivnog pristupa iz teorije u praksu, a njegovu vrijednost s osobne strane gledam kao definiranje profesionalnog identiteta, formiranje i na kraju usavršavanje“, rekao je Robert.

 

Socijalna pedagoginja Jelena Bošnjak, stručna suradnica u OŠ Antuna Mihanovića u Klanjcu i koordinatorica za projekt ‘Baltazar’ rekla je da njihova radna skupina, koja broji sedam članica koje su također koordinatori u svojim školama rekla je da su imale zadatak izraditi anketne upitnike za šest ciljanih skupina ispitanika koji su dionici prokata kojima su se osiguravali pomoćnici u nastavi i stručno komunikacijski poslovi. ‘‘Imali smo jako lijep odaziv i rezultati pokazuju da se svi sudionici ispitivanja slažu u tome da je ovaj oblik pomoći i podrške izuzetno koristan i važan te da ga je i dalje potrebno osigurati na ovaj način“, rekla je Bošnjak.

 

Stručna suradnica psihologinja Andreja Rebić koja radi u  u OŠ Viktor Kovačić Hum na Sutli bila je uključena u rad radne skupine za izradu publikacije u sklopu projekta Baltazar 4. „Naša stručna skupina koja se sastoji od devet članica je izradila uz pomoć zapravo svih stručnih suradnica i učiteljica na razini županije publikaciju kojom smo prikazali kratke primjere životnih situacija učenika u školi i pokušali prikazati kako uz kreativan rješenja, uz razmišljanja izvan njihovih okvira možemo pružiti podršku i pomoć na način da njihova svakodnevica bude ugodnija i nekako uspješnija“, rekla je Rebić te dodala da se publikacija sastoji od 36 stranica i da će sve škole u županiji dobiti primjerak. „Nadam se da će ti primjeri poslužiti kao nit vodilja za daljnji rad, pomoć u radu i ideje za daljnji rad s učenicima i svim osobama koje se bave s djecom s teškoćama“, zaključila je Rebić.

 

 

ZAKLJUČCI SA PANEL RASPRAVE

 

Zaključci s panel rasprave poklapaju se sa zaključcima i preporukama istaknutima tijekom prezentacije izvještaja o evaluaciji projekta osiguravanja pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika za učenike s teškoćama u razvoju unatrag četiri školske godine na području Županije:

 

  • poželjno je nastaviti s osiguravanjem odgovarajuće podrške polazeći od stvarnih potreba i prava učenika s teškoćama u razvoju na inkluzivno obrazovanje, bez obzira na raspoložive modele financiranja – težiti trajnijem rješenju neovisno o sredstvima iz EU fondova i igara na sreću
  • potrebno je djelovati na smanjenju neizvjesnosti kod uključivanja pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika (otkloniti kašnjenje s objavom natječaja za osiguravanje sredstava – ESF, lutrijska sredstva)
  • djelovati prema smanjenju fluktuacije pomoćnika na način da se poboljša njihov radno-pravni status, odnosno poraditi na profesionalizaciji tog zanimanja
  • preporuča se ujednačiti kriterije angažmana pomoćnika preko natječaja iz ESF i projekata Ministarstva znanosti i obrazovanja za udruge (prilagoditi satnicu stvarnim potrebama, ugovor o radu na puno radno vrijeme, regulirati primjenu kolektivnih ugovora, status preko ljetnih mjeseci itd.)
  • izrazito se preporuča u što kraćem roku izraditi kvalitetniji i ujednačeniji program edukacije za pomoćnike u nastavi i stručne komunikacijske posrednike, u skladu s odredbama važećeg Pravilnika o PUN i SKP (izraditi standard kvalifikacije)
  • preporuča se organizirati i dodatne edukacije odgojno-obrazovnih djelatnika o radu s učenicima s teškoćama, ulozi i poslovima pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika te pripremi zahtjeva za uključivanje pomoćnika kod najpotrebitijih učenika

 


Fotogalerija