Završna konferencija projekta „Baltazar“
U Krapinsko-zagorskoj županiji 6% učenika su djeca s poteškoćama koji nastavu polaze prema prilagođenom programu. Podatci Ureda državne uprave te istraživanje u 31 osnovnoj i srednjoj školi, ukazuju da je u školskoj godini 2013./2014. u školama KZŽ bilo 713 učenika s poteškoćama. Istodobno, u nastavu je bilo uključeno svega 30 pomoćnika. Navedeni podatci pokazuju nesrazmjer između potreba učenika i ponude pomoćnika u nastavi koji bi omogućili učenicima uključivanje u redovan obrazovni sustav u sredini u kojoj žive.
Obzirom na smanjenje izvornih prihoda i slabe financijske kapacitete regionalne/lokalne samouprave te nedovoljnu iskorištenost mjera s nacionalne razine, projektom Baltazar se osigurava pomoć za učenike kojima nije osigurana adekvatna podrška kroz dosadašnje programe.
Baltazar osigurava inkluzivno školovanje za 99 (14%) učenika s poteškoćama Krapinsko-zagorske županije kroz angažman 69 pomoćnika. Pomoćnici su izabrani iz ciljne skupine mladih nezaposlenih osoba (u dobi od 15 – 29 godina) u evidenciji HZZ (33% nezaposlenih u svibnju 2014.).
Projekt je u skladu s relevantnim strategijama na EU, nacionalnoj te regionalnoj razini. Dizajniran na način da poštuje temeljno načelo Akcijskog plana Vijeća Europe za osobe s invaliditetom za promicanje prava i potpunog sudjelovanja u društvu osoba s invaliditetom: poboljšanje života osoba s invaliditetom u Europi 2006.-2015. koje kaže da je obveza društva osigurati svim građanima da u najmanjoj mogućoj mjeri osjete posljedice invaliditeta putem aktivne podrške zdravom načinu života i zajednice koja je spremna na pružanje podrške. Kako bi ovo načelo bilo moguće primjenjivati, potrebno je osigurati pružanje kvalitetnih i inovativnih usluga te osnaživanje mjera koje se već provode, što se upravo postiže ovim projektom. Nacionalna Strategija izjednačavanja mogućnosti za OSI od 2007. do 2015. u dijelu 2.3., koji se odnosi na odgoj i obrazovanje, pretpostavlja uvođenje mjera koje će osigurati prava djeci s teškoćama u razvoju, unaprijediti te ujednačiti kvalitetu cjelokupnoga obrazovnog sustava što se promovira provedbom aktivnosti projekta Baltazar.
Projekt uključuje:
1. Selekciju pomoćnika u nastavi
2. Edukaciju pomoćnika u nastavi
3. Rad 69 pomoćnika u nastavi sa ukupno 99 djece s poteškoćama u školskoj godini 2014. / 2015.
4. Senzibilizaciju javnosti – upoznavanje javnosti s radom pomoćnika i koristima za dijete i okolinu
5. Promocija projektnih aktivnosti i izrada promotivnih materijala te vodiča Baltazar po kojem će se provoditi sve daljnje aktivnosti vezane za rad pomoćnika u nastavi
Nositelj projekta je Krapinsko-zagorska županija kao osnivač osnovnih i srednjih škola na području Krapinsko-zagorske županije, no u partnerstvo su uključeni i grad Krapina i općina Stubičke Toplice kao osnivači osnovnih škola u svom mjestu.
Partnerstvo obuhvaća:
Zagorska razvojna agencija d.o.o.
Hrvatski zavod za zapošljavanje, Područni ured Krapina
Grad Krapina
Općina Stubičke Toplice
Osnovna škola Belec
Osnovna škola Vladimir Nazor, Budinščina
Osnovna škola Stjepana Radića, Brestovec Orehovički
Osnovna škola Bedekovčina
Osnovna škola Đure Prejca, Desinić
Osnovna škola Gornje Jesenje
Osnovna škola Matije Gupca, Gornja Stubica
Osnovna škola Viktora Kovačića, Hum na Sutli
Osnovna škola Ljudevit Gaj, Krapina
Srednja škola Krapina
Osnovna škola Josipa Broza, Kumrovec
Osnovna škola Antuna Mihanovića, Klanjec
Osnovna škola Konjščina
Osnovna škola Pavla Štoosa, Kraljevec na Sutli
Osnovna škola Franje Horvata Kiša, Lobor
Osnovna škola Veliko Trgovišće
Srednja škola Zabok
Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskog, Zabok
Škola za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok
Osnovna škola Zlatar Bistrica
Osnovna škola Ante Kovačića, Zlatar
Srednja škola Zlatar
Osnovna škola Marija Bistrica
Osnovna škola Ljudevit Gaj, Mihovljan
Osnovna škola Mače
Osnovna škola Oroslavje
Osnovna škola Janka Leskovara, Pregrada
Osnovna škola Side Košutić, Radoboj
Osnovna škola Stubičke Toplice
Osnovna škola Lijepa naša, Tuhelj Osnovna škola Sveti Križ Začretje
Više informacija nalazi se u prilogu.