Škola budućnosti koja u svom centru ima mladog čovjeka – prezentirani rezultati predmeta Škola i zajednica
U Krapini je u četvrtak, 15. lipnja 2023. godine, održano završno događanje u sklopu provođenja fakultativnog predmeta Škola i zajednica, u sklopu kojeg se u srednjim školama Krapinsko-zagorske županije provodi nastava građanskog odgoja i obrazovanja.
Nastava u sklopu predmeta Škola i zajednica odvijala se u svih 9 srednjih škola s područja Krapinsko-zagorske županije te je u njoj sudjelovalo 144 učenika organiziranih u 10 skupina. Njihova izlaganja o rezultatima cjelogodišnjeg rada je u amfiteatru Srednje škole Krapina pratio i župan Željko Kolar, koji je na samom početku naglasio kako mu je upravo Škola i zajednica najdraži projekt tijekom svih 10 godina na čelu Krapinsko-zagorske županije.
„To dovoljno govori koliko vjerujem u mlade ljude i ovakav, drugačiji pristup školstvu. Čitavo vrijeme govorimo da sva infrastruktura koju napravimo je naravno potrebna, ali zadržati mlade, aktivne ljude koji razmišljaju o svojoj zajednici i žele joj dati svoj doprinos, to je prioritet i za to ne postoji nikakvo mjerilo. Upravo zbog toga, hvala Borisu Jokiću i njegovoj ekipi, ravnateljicama i ravnateljima svih naših srednjih škola koji su se uključili, kao i nastavnicima, ali najveća zahvala ide ovim mladim ljudima koji su pokazali da na njih možemo računati i da ih je vrijedno saslušati te napraviti apsolutno sve da ono na što su nas oni upozorili i usmjerili, i realiziramo- Smatram da je to ono najmanje što mi kao Županija možemo učiniti u odnosu na ono što su oni nama dali“ – poručio je župan Željko Kolar.
Pročelnica Upravnog odjela Krapinsko-zagorske županije za obrazovanje, kulturu, šport i tehničku kulturu Mirjana Smičić Sovec podsjetila je da su program Škola i zajednica osmislili Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Prva riječka hrvatska gimnazija i Centar za studij mira i konflikata u Rijeci. Program je utemeljen na istraživačkom poučavanju analizom određenih uzroka i posljedica.
„Više od 100 nevjerojatnih mladih ljudi radilo je tijekom cijele godine na problemima koje su sami prepoznali te se pritom spojili sa zajednicom. Mladi ljudi iz Zagorja spojili su se ljudima u Zagrebu, u Primorju, u Rijeci, u Gorskom kotaru na nevjerojatan način. Došlo je do sinergije različitih elemenata i ako nešto može Zagorje reći, može reći da je zapravo bilo među prvima koje je uvelo jedan novi oblik škole, drugačije škole – škole budućnosti. Ta škola budućnosti u svom centru ima mladog čovjeka. Ti mladi ljudi su budućnost, ako im damo prave impulse, ako im damo okružje u kojem se mogu izraziti, u kojem taj njihov glas ima smisla, siguran sam da će ovaj kraj imati svjetlu budućnost“ – kazao je ravnatelj Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu Boris Jokić, koji je i moderirao učenička izlaganja.
Škola za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok
|
Kvaliteta i povezanost urbanih prostora u Zaboku
|
Gimnazija Antuna Gustava Matoša Zabok | Nedostatak spolne edukacije |
Srednja škola Konjščina
|
Nedostatak prostora i sadržaja za mlade u Konjščini
|
Srednja škola Oroslavje
|
Uredimo svoj kutak za ugodniji školski trenutak
|
Srednja škola Zlatar
|
Nedostatak zatvorenog prostora za sportske i rekreacijske aktivnosti u Gradu Zlataru
|
Srednja škola Zabok
|
Interaktivni muzej Krpainsko-zagorske županije
|
Srednja škola Krapina | Zdrava prehrana u školi
|
Srednja škola Zlatar | Utjecaj stresa i ubrzanog načina života na mentalno zdravlje u Gradu Zlataru |
Srednja škola Pregrada
|
Kvaliteta boravka učenika – neiskorišten prostor oko škole
|
Srednja škola Bedekovčina
|
Nedostatak parka za vježbanje na otvorenom |
Okupljene je pozdravio i ravnatelj Srednje škole Krapina i voditelj aktiva ravnatelja srednjih škola Krapinsko-zagorske županije Ivica Rozijan, koji je istaknuo kako su ravnatelji i ravnateljice svih zagorskih srednjih škola sretni što je ovaj program uspješno zaživio. „Ovo je prilika da javno zahvalim Županiji koja je podupiratelj od samog početka ovog vrlo važnog projekta za našu djecu čija je glavna tema bavljenje određenim aktivnostima na mikro razini gdje naši učenici prepoznaju određene probleme lokalne zajednice i nude, kroz sasvim novi pristup, određena rješenja kako bi se poboljšala kvaliteta života u njihovim sredinama – poručio je ravnatelj Rozijan.