Zagorje
Bajka na dlanu

Aktivnosti Krapinsko-zagorske županije iz područja turizma

Krapinsko-zagorska županija svrstala je razvoj turizma među svoje prioritetne aktivnosti.

Krapinsko-zagorska županija među prvima se odlučila izgraditi svoj brand.

Nakon izrade brandinga i na temelju platforme Županije kreiran je njen vizualni identitet, logotip koji povezuje nekoliko elemenata u cjelinu koja označava prekrasan krajolik, toplinu i gostoljubivost ljudi i čarobni, bajkovit dojam koji ovaj kraj ostavlja svojim izgledom i emocijom te slogan BAJKA NA DLANU kao potpora vizualnom identitetu. Projekt brandiranja već je donio pozitivne promjene a tim projektom dugoročno želimo promijeniti i poboljšati predodžbu o KZŽ odnosno Zagorju i njezinim stanovnicima, kreirati jedinstvenu svijest o županiji na temelju koje će porasti interes i stvoriti se potražnja u svijesti različitih ciljnih skupina, kao što su domaći i inozemni turisti, investitori. Implementiranjem brand strategija postigli smo ujednačeni vizualni identitet i prepoznatljiv image promotivnih materijala kao WEB stranica.

Krapinsko-zagorska županija svrstala je razvoj turizma među svoje prioritetne aktivnosti. Osim izravnih potpora turističkim subjektima, jedan od glavnih ciljeva je promijeniti tradicionalni pristup promoviranja individualnih destinacija. Stvaranjem zajedničkih turističkih promotivnih materijala u kojima su zastupljeni svi relevantni dionici s područja Krapinsko-zagorske županije i ujednačenom vizualnom komunikacijom sve smo bliže cilju a to je predstavljanja Krapinsko-zagorske županije kao jedinstvene turističke destinacije.

U tu svrhu izradili smo ujednačene posjetnice, zahvalnice, memorandume, poklon vrećice i kartice te mnogi druge elemente vizualne komunikacije čime pridonosimo stvaranju imagea naše regije

Analizirajući značaj Zagorskog turizma, te mogućnosti poljoprivredne proizvodnje posebice ekološki zdrave hrane, nedvojbeno ukazuju na potrebe POVEZIVANJA proizvođača i turističkih subjekata, koji bi trebao tijekom vremena postati središnje mjesto ponude i potražnje, te doprinositi boljoj gospodarskoj učinkovitosti i efektima Zagorskog turizma, kao i poljoprivredne proizvodnje.

Sukladno tome, Krapinsko-zagorska županija provela je istraživanje među proizvođačima hrane i pića te turističkim subjektima na području županije o njihovoj zainteresiranosti, odnosno spremnosti na zajedničko povezivanje i udruživanje u svrhu pružanja kvalitetnije turističke ponude, a ujedno i održivosti tradicionalne poljoprivredne proizvodnje. Time bi se sa strane ponuđača proizvoda hrane stvorila objektivna osnova za dugoročno čvrsto povezivanje proizvođača i njihovih velikih potrošača tj. Turističkih subjekata. Istraživanje je provedeno sredinom ove godine, a analiza istraživanja je u tijeku.

U svrhu promocije, Županija je pokrenula projekt pod nazivom „Bajka na dlanu“ u okviru kojeg je već provedeno niz aktivnosti. Zahvaljujući setu promotivnog turističkog materijala kojeg je Županija kreirala u proteklom razdoblju : vodiči i brošure poput Agroturizma, Hodočasničkog turizma, Gastroturizma, image brošure ili brošure proizašla iz već naše tradicionalne manifestacije Babičini kolači, Zagorje čine prepoznatljivom, jedinstvenom turističkom destinacijom ne samo u Hrvatskoj nego i puno šire. Tu su i interpretacijske table te samostalna turistička karta.

Izrađen je letak u formi DŽEPNE KNJIŽICE koji kroz ilustracije i priču o Županiji na bajkovit način daje uvid u raznoliko bogatstvo kulturnih, povijesnih, prirodnih i turističkih ponuda Zagorja, te na taj način stvara prepoznatljivost naše regije kao jedinstvene turističke destinacije.

Nastavak priče išao je kroz Image brošuru koja predstavlja Zagorje kao ekskluzivnu turističku destinaciju kontinentalne Hrvatske u kojoj se nude vrhunski toplički, kulturni, vjerski, seoski, te povijesno-politički turizam, kao specijalizirani turistički proizvodi.

Nakon prikaza cjelovite ponude prišlo se izradi segmentiranih brošura:

Prva u nizu bila je brošura Agroturizam.

Brošura Agroturizam je na jednom mjestu objedinila bogatu ponudu zagorskih seoskih turističkih gospodarstava i vinotočja, što se intenzivno razvijaju unazad desetak godina. U brošuri se također može naći ponuda s nizom vrhunskih proizvoda domaće proizvodnje nastalih na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima poput sira, meda, proizvodnja i prerada voća i povrća, voćna vina i rakije, zagorski puran. Dakle koncepcija brošure počiva na glavnoj temi ali isto tako daje prikaz kroz cjelokupnu turističku ponudu Zagorja.

Projekt je sufinanciran od strane Ministarstva turizma.

Hodočasnički turizam, brošura u kojoj je na jednom mjestu predstavljeno pet višestoljetnih Marijanskih svetišta Zagorja: Mariju Bistricu, Belec, Lobor, Trški Vrh i Vinogoru, te još dvadeset i pet zagorskih gotičkih i baroknih crkvi izuzetne kulturne, vjerske, a danas i turističke vrijednosti. Svojevrsni vodič domaćim i stranim turistima, hodočasnicima.

Koncepcijski ova brošura prati prethodnu , dakle uz glavnu temu također je dat prikaz bogate turističke ponude Zagorja: kulturna, povijesna, toplički turizam …..

Gastroturizam, vodič o specifičnoj gastronomskoj ponudi Zagorja. U nastavku vodiča dat je prikaz nekoliko izdvojenih restorana koji dominiraju brojem posjetitelja ali isto tako u vodiču možete naći prikaz preko 100 ugostiteljskih objekata gdje se naša hrana i izvrsna vina mogu i kušati.

Babičini kolači – najnovija brošura proizašla iz već naše tradicionalne županijske manifestacije čime promičemo očuvanje tradicije i kulture a samim time obogaćujemo ponudu naše regije kao turističke destinacije. Još samo da spomenem kako je ovo jedinstvena manifestacija u Hrvatskoj koja se održava kontinuirano od 2007. Godine i u tu mjestu iz kojeg dolazi prošlogodišnja pobjednica.

Brošura se može kupiti u knjižari Profil i Alfa u Zagrebu

U nastavku projekta Bajka na dlanu prišlo se izradi interpretacijskih tabli prve u Hrvatskoj takve vrste. Postavljene su na nekoliko iznimno bitnih prometnih točaka, na odmorištima benzinskih postaja na relaciji autoceste A2 Zagreb – Macelj, prometnici kojom prosječno dnevno godišnje prođe oko 18.400, a tijekom ljetnih mjeseci gotovo 23.000 vozila.

Info tablom dominira turistička karta koja ima ilustriranu podlogu a također je ukrašavaju ilustracije istaknutih objekata. Koncepcija table počiva na 10 top destinacija naše županije ( Toplice (5) , Dvor Veliki Tabor, Muzej Staro selo Kumrovec s likom J.B.Tita, Muzej krapinskih neandertalaca, Crkva M.B. Bistričke , rodna kuća dr.Franje Tuđmana) koje se ističu fotografijom i kratkim opisom na tri jezika a također je dat i prikaz eno-gastro ponude (Hoteli, Pansioni, Seljačka domaćinstva i vinotočja.

Postavljanjem info panela nastojimo privući turiste koji prolaze autocestom kroz našu županiju,informirati ih o sadržaju turističke ponude te ih na taj način potaknuti da se zaustave i provedu neko vrijeme ovdje.

Isticanjem položaja objekata na karti , kontakt podacima i udaljenosti od autoceste omogućeno je turistu lako snaženje i jednostavan dolazak do željenog objekta. Info pano opremljen je i pretincima za promidžbene materijale za svaki objekt i pripadajućim QR kodom čijim se aktiviranjem pomoću mobitela može brzo i jednostavno pretražiti web stranica

Nastavno na ovu kartu kreirana je Turistička karta Krapinsko-zagorske županije – presavijena – koja daje prikaz cjelovite turističke ponude naše regije od topličkog turizma, kulturnog, povjesnog, vjerskog, tu su hoteli, pansioni, agroturizam.

 

Osnovni statistički podaci iz djelatnosti turizma u Krapinsko-zagorskoj županiji (2021. g.)

  • Broj soba, apartmana i mjesta za kampiranje: 1.774 (broj kreveta u sobama, apartmanima, kućama za odmor i kampovima)
  • Ukupan broj postelja: 3.483
  • Broj postelja u hotelima: 1.243
  • Broj turista: 150.341
  • Broj noćenja: 304.175

Osnovni statistički podaci iz djelatnosti turizma u Krapinsko-zagorskoj županiji (2018. g.)

  • Broj soba, apartmana i mjesta za kampiranje: 1.141 (broj kreveta u sobama, apartmanima, kućama za odmor i kampovima)
  • Ukupan broj postelja: 3.023
  • Broj postelja u hotelima: 1.384
  • Broj turista: 159.191
  • Broj noćenja: 348.694

Osnovni statistički podaci iz djelatnosti turizma u Krapinsko-zagorskoj županiji (2016. g.)

  • Broj soba, apartmana i mjesta za kampiranje: 1.099
  • Ukupan broj postelja: 2.316
  • Broj postelja u hotelima: 1.295
  • Broj turista: 122.664
  • Broj noćenja: 281.770

Osnovni statistički podaci iz djelatnosti turizma u Krapinsko-zagorskoj županiji (2012. g.)

  • Broj soba, apartmana i mjesta za kampiranje: 952
  • Ukupan broj postelja: 1.859
  • Broj postelja u kolektivnim objektima: 1.659
  • Broj turista: 62.837
  • Broj noćenja: 161.811

Više o turizmu i turističkim kapacitetima u Krapinsko – zagorskoj županiji možete pronaći na stranicama Turističke zajednice Krapinsko-zagorske županije.