Sve je spremno za rad zimske službe
Župan Krapinsko-zagorske županije Željko Kolar istaknuo je da su za početak rada zimske službe na području Krapinsko-zagorske županije spremni i Županijska uprava za ceste i Hrvatske ceste i tvrtka EGIS road operation Croatia zadužena, koja je zadužena za Autocestu Zagreb Macelj. „Moramo biti svjesni toga da nas ovakvo vrijeme ne smije zavaravati jer vidjeli smo kakvi se sve ekstremi mogu dogoditi u svibnju i lipnju, kad nas je tri tjedna zaredom u pojedinim dijelovima zadesila ogromna tuča, kada se prometnice nisu mogle očistiti bez ovakvih strojeva. Količine soli, sipine i svega onoga što je potrebno osigurano je u dovoljnim količinama i za ekstremnu zimu. Poručujemo svim našim vozačima i vozačicama, da će ceste u slučaju snijega biti očišćene i prohodne sukladno svim rokovima koje je propisao Zakon. Potrebno je spomenuti i Ministarstvo unutrašnjih poslova, našu Policijsku upravu krapinsko – zagorsku koji su aktivni sudionici ovog procesa, s obzirom da je obavezno paljenje svijetla na vozilima tijekom dana već počelo, upozoravamo vozače i na to, prvenstveno zbog njihove sigurnosti i kompletne sigurnosti u prometu“ – poručio je župan Željko Kolar.
ŽUPANIJSKA UPRAVA ZA CESTE
Ravnatelj Županijske uprave za ceste KZŽ Stjepan Sirovec rekao je da je ŽUC, u suradnji i na prijedlog sa svojim ugovornim izvođačima radova, donijela izvedbeni plan zimske službe za naredno razdoblje, po kojem se planira, organizira i provodi zimsko redovno održavanje mreže županijskih i lokalnih cesta na području županije u zimskim uvjetima. „Izvedbeni program zimske službe obuhvaća razdoblje od 15. studenoga do 31. ožujka iduće godine. To je ukupno 137 kalendarskih dana i kroz to razdoblje, Uprava će održavati nešto više od 668 kilometara što županijskih, što lokalnih cesta koje su temeljem Pravilnika o održavanju cesta svrstane u određene razine prednosti. Što se tiče operativnog provođenja zimske službe koje su definirane tim izvedbenim programom, izvodit će se putem prostornog područja radnih jedinica unutar kojeg su određena mjesta pripravnosti. Kroz sami izvedbeni program određeno je pet mjesta pripravnosti, a to su Podgora Krapinska, Pregrada, Zabok, Zlatar Bistrica i Donja Stubica. Unutar tih radnih mjesta pripravnosti definirani su i određeni strojevi koji će se koristi u zimskom održavanju prometnica. Na raspolaganju će biti 22 vozne jedinice potpuno opremljene s opremom potrebnom za provođenje poslova zimske službe“ – naveo je ravnatelj Sirovec. Na raspolaganju će biti pet utovarivača po pojedinim mjestima pripravnosti, a služe za utovar potrebnog materijala za zimsko održavanje. Pripremljeno je 3000 tona soli i 5000 metara kubnih kamene sitneži. „Trenutno su raspoređene po mjestima pripravnosti, a ovisno o samom utrošku, one će se tijekom kalendarskih zimskih dana dopunjavati. Za tih 137 kalendarskih dana, procijenjeni trošak radova zimske službe planira se u iznosu od 5,5 milijuna kuna. To je iznos koji je planiran na temelju dosadašnjih zimskih službi, no to će uvelike ovisiti o vremenskim uvjetima i intenzitetu zimskih uvjeta koji će nastupiti na prometnicama“ – poručio je ravnatelj Županijske uprave za ceste Stjepan Sirovec.
HRVATSKE CESTE
Hrvatske ceste održavaju 315 km državnih cesta na području naše županije, a Božidar Šnajder iz Sektora za održavanje i promet poslovne jedinice Zagreb rekao je da su pripremili 3.000 tona soli. „Imamo mjesta pripravnosti ista kao i Županijska uprava za ceste, imamo istog izvođača radova, s time da mi imamo dva izvođača radova. Dakle, tvrtku Županijske ceste Zagrebačke županije i PZC Varaždin koja djeluje na području Zlatar Bistrice. Za ovu zimsku službu smo pripremili 3000 tona soli, što je već isporučeno ili je u dolasku. To je u rangu najveće potrošnje prošlih deset godina. Najjača zima kad je bila, nije bilo toliko potrošeno, dakle soli će biti dovoljno, kao i potrebne kamene sipine – rekao je Šnajder te naveo kako je u osnovi za rad zimske službe namijenjeno 20 vozila, no po potrebi ih se bez problema može povući još s obzirom da se pokriva i dio Zagrebačke županije. „Radimo po Pravilniku o održavanju cesta. To službeno znači da snijeg na cestama prve i druge kategorije ne smije prelaziti deset centimetara. Ceste prve kategorije su autoceste i brze ceste, dok su ceste druge kategorije državne ceste, ovisno o prometu. Do deset centimetara smije biti da se cesta smatra prohodnom, ali vozilo mora imati zimsku opremu. Apeliramo na vozače da stave zimske gume ili imaju ljetne s dubinama od četiri milimetra i lance. Bilo kakve pritužbe oko rada zimske službe, možete prijaviti našem centru za obavješćivanje o stanju prohodnosti cesta kod Društva županijskih cesta Zagrebačke županije. Dežurstvo je tamo 0-24, tako da sve pritužbe i pohvale možete prijaviti tamo“ – istaknuo je Božidar Šnajder.
AUTOCESTA ZAGREB-MACELJ
Menadžer odjela održavanja i kontrole prometa u tvrtki Egis road operation Croatia i šef stožera zimske službe Autoceste Zagreb Macelj Miroslav Majsec pojasnio je da se Autocesta A2 proteže se od čvora Jankomir do graničnog prijelaza Macelj, a da će zimsko održavanje biti provedeno iz dvije baze – jedne kod Krapine i jedne u Mokricama. „Iz baze kod Krapine izlazi se na dionicu Zabok – Trakošćan, a iz baze Mokrice izlazi se između Zaboka i čvora Jankomir. Koordinacijom svih aktera zimske službe se upravlja iz kontrole prometa koja je smještena ovdje kod Krapine. Iz kontrole se koordinira svim sustavima poput videonadzora, prometnih znakova, meteopostaja kojih imamo instaliranih šest i slično, a od ove je godine novost i to da su instalirani novi znakovi na čvoru Krapina i Đurmanec kojima se upravlja u slučaju jakog vjetra jer smo prijašnjih godina u par navrata zabilježili vjetrove i jače od 100 km/h, a to znači ograničenje prometovanja za pojedine skupine vozila – pojasnio je Majsec. „Osigurano je oko 4.000 tona soli, a trenutno na stanju imamo 1.600 tona, odnosno, naši su kapaciteti do kraja popunjeni. Na cesti je također postavljena i zimska signalizacija. Djelatnici su obučeni, strojevi su spremni i mi smo u prvom stupnju pripravnosti još od 1. studenoga zbog geografskog položaja, pogotovo ove dionice od Krapine do Đurmanca gdje ranije počinju padaline. Angažirano je ukupno 14 vozila plus jedan utovarivač u bazi Mokrice, a od vozila imamo ona koja čiste glavni pravac autoceste, frezu za snijeg i vozilo UNIMOG koje čisti područje naplatnih postaja. Ističem i važnost ophodara. Oni uz sve informacije koje primaju iz raznih sustava, neposrednim opažanjem moraju utvrditi kada treba odraditi nešto na cesti, tako da je to jedan od najodgovornijih poslova u zimskoj službi. Mogu reći da smo za zimsku službu spremni, no apeliram i na vozače da se i oni spreme na zimske uvjete jer nekoliko godina unazad, nije baš bilo pravih zimskih uvjeta na cestama i došlo je do ‘opuštanja’ na cestama od strane vozača što se tiče zimske opreme. Najbitnije je da svi poštujemo pravila i pripremimo se na vrijeme, a ono što je bitno za istaknuti je da u slučaju velikih padalina, zimska služba može omogućiti prohodnost cesta, ali zimska oprema na vozilima je ključna“ – poručio je Miroslav Majsec u ime koncesionara – tvrtke Egis road operation Croatia.