Mladi iz KZŽ na Akademiji razvoja lokalnih zajednica
Akademija razvoja lokalne zajednice ove je godine okupila 15 ljudi iz cijele Hrvatske koji su pokazali da svjesno žive svoje mjesto, vrednuju život u svojoj zajednici te da bi trebali biti pokretači promjena u svojoj okolini. Na Akademiji su iz Krapinsko-zagorske županije, uz predsjednika Županijskog savjeta mladih Hrvoja Novaka, sudjelovali i predstavnica Mreža udruga Zagor Marija Gebert te predstavnik udruge Petrože Gabrijel Krušelj. Ostali polaznici bili su iz Istarske, Karlovačke, Primorsko-goranske te Sisačko-moslavačke županije.
Ciklus radionica koje su održane u sklopu Akademije omogućile su sudionicima da steknu potrebna znanja o razvoju zajednice, da saznaju koje su osobne vještine potrebne za pokretanje društvenih programa, te kolika je važna vidljivost ideja koje imamo ali i naša vidljivost i pozicioniranje u društvu. Predavači na Akademiji bili su upraviteljica Zaklade za poticanje partnerstva i razvoj civilnoga društva Helga Možé, certificirani business i life coach iz centra Abeona Nataša Vrsaljko Alić te direktor marketinške agencije Iconis Muamer Mujević.
Sam početak Akademije krenuo je s pojmom zajednice i društvenim kapitalom zajednice. Postavilo se pitanje u kakvoj zajednici doista želimo živjeti i kako doprinijeti razvoju takve zajednice. Upraviteljica Zaklade provela je sudionike kroz mapiranje svoje zajednice kako bi se sagledali infrastukturni, ljudski, društveni resursi kao potencijal koji se može staviti u funkciju upravo povećanja društvenog kapitala pojedine zajednice. A koje su to osobne vještine koje su nam potrebne za pokretanje društvenih programa na lokalnoj razini približila je i podsjetila sve sudionike Nataša Vrsaljko Alić te ih je raznim vježbama poticala na vrednovanje sebe i svojih vještina kao i razvoj samopouzdanja i samopoštovanja koji se prihvaćanjem sebe i svojih osobina može osnažiti. Individualnost pojedinaca, vještine i osobnost vrlo su važne za pokretanje društvenih programa u lokalnim zajednicama. O brendiranju, društvenim mrežama, digitalnom marketingu, te važnosti prepoznavanja onoga što radimo u zajednici teme su koje je pozitivnim pristupom prenio Muamer Mujević. Prenijeti poslovni princip djelovanja i poslovanja na društveni segment djelovanja, posebice u civilnom sektoru, odnosno predstavljanje, zagovaranje i realizaciju društvenih ideja na način da se stvaraju partnerstva sa raznim sektorima, zaista je važno ukoliko želimo dobro pozicionirati našu ideju, zainteresirati širu javnost, razne dionike i donositelje odluka. Ispričati priču oko naše ideje na način da dobro objasnimo u čemu je dobrobit te ideje za širu zajednicu nužna je umjetnost kojoj se trebamo posvetiti.
Specifičnost ovog programa je što će se on nastaviti kroz individualno mentorstvo prilagođeno provedbi konkretnih društvenih programa u pojedinim lokalnim zajednicama. Ideje su vrlo različite, od čišćenja puteva i izvora vode, osvještavanja o vrijednosti kulturne i povijesne baštine, održavanja radionica o volontiranju za mlade, uključivanja mlade u donošenje odluka, kreiranje proračuna, poticanja međugeneracijske solidarnosti kroz okupljanje zajednice u osvještavanju o rasnoj raznolikosti do uređenja šetnica uz rijeku, postavljanja fitness sprava na otvorenom.
Organizatori iz Zaklade za poticanje partnerstva i razvoja civilnog društva ističu kako još jednom mogu potvrditi da su uistinu pronašli ljude koji društveno djeluju i koji jesu ili žele postati aktivni članovi svoje zajednice. „Dokazali su da je motivacija prisutna te s veseljem iščekujemo početke realizacije njihovih društvenih programa“ – poručuje Zaklada.