U Zagrebu predstavljen projekt „100 najznačajnijih gosp. subjekata KZŽ”
Misao vodilja bila je stvoriti kvalitetan sveobuhvatni materijal koji bi mogao putem novih tehnologija predstaviti gospodarstvo Krapinsko-zagorske županije, odnosno potencijalnim domaćim i stranim ulagačima, na jednom mjestu osigurao dostupnost informacija o konkretnim ulagačkim potencijalima u Zagorju. Inicijativa je prepoznata i od strane samih gospodarstvenika, pošto je njih stotinjak bilo uključeno u izvedbu samog medija, ali i od ostalih institucija u županiji od – Obrtničke komore Krapinsko-zagorske županije, Zagorske razvojne agencije do Turističke zajednice Krapinsko-zagorske županije, koji su dali svoj pristanak za objavu njihovih web linkova u samome materijalu.Prilikom obraćanja skupu, u kojem su bili brojni uglednici, među kojima i predstavnici 25 veleposlanstava u Republici Hrvatskoj, župan Krapinsko-zagorske županije Željko Kolar osvrnuo se na prednosti ulaganja u Zagorju: „Krenut ću sa jednim primjerom koji se tiče brzine naše administracije. Naime, naše službe jednoj su tvrtki, u ovom slučaju, firmi Dunapack, koja se bavi proizvodnjom valovitog papira, izdale građevinsku dozvolu za sedam dana. Mi smo pozitivan primjer da administracija u Hrvatskoj može biti brza i efikasna. Mi smatramo da je to vrlo bitno, jer mnogi strani investitori se žale upravo na sporost administracije. Treba reći i to da imamo 12 aktivnih poslovnih zona koje imaju kompletnu infrastrukturu i koje su spremne za nove ulagače. Naša prednost pred ostalima je i dobra prometna infrastruktura – kroz našu županiju prolazi autocesta, a imamo i željeznicu na europskom koridoru.Ne smijemo zaboraviti ni na naše gospodarstvenike, koji posljednjih pet godina unatoč recesiji, ne samo da su sačuvali radna mjesta, nego su investirali i zapošljavali“.Prigodnim riječima obratio se i predsjednik Hrvatske gospodarske komore županijske komore Krapina Vid Šanjug. „U 2013. godini ostvaren je prihod od prodaje u inozemstvu u iznosu od 2,66 milijardi kuna i bilježi rast od 10,9% u odnosu na 2012. godinu. Istovremeno ostvaren je uvoz u razdoblju u iznosu od 1,75 milijardi kuna, čime je ostvarena pozitivna razlika od 909,8 milijuna kuna. Udio prihoda ostvarenih prodajom u inozemstvu u ukupnim prihodima, u 2013. godini, iznosi 27,0% i bilježi povećanje od 5,6% u odnosu na 2012. godinu. Pokrivenost uvoza izvozom u 2013. godini iznosila je 151,8%. Najznačajnija tržišta s kojima Krapinsko-zagorska županija ostvaruje uvoz i izvoz su zemlje Europske unije. Uz pozitivne financijske pokazatelje, ostvarene u 2013. godini, ohrabrujuća je struktura gospodarstva Krapinsko-zagorske županije. Naime, za razliku od trenda deindustrijalizacije na razini Republike Hrvatske značaj industrijske proizvodnje u gospodarstvu Krapinsko-zagorske županije vrlo je izražen. Upravo je industrija, u vidu stalnog smanjenja na državnoj razini, generator gospodarskog rasta i zaposlenosti te vrlo značajan pokazatelj gospodarske orijentacije Krapinsko-zagorske županije i temelj budućega rasta. Većina proizvoda prerađivačke industrije namijenjena je izvozu na strana tržišta te na njima ostvaruje gotovo polovicu prihoda.“Predstavljanju projekta nazočio je i zamjenik ministra gospodarstva Alen Leverić, koji je pohvalio njegovu inovativnost, te je napomenuo da bi primjer Krapinsko-zagorske županije i županijske gospodarske komore trebale slijediti i ostale županije. S time se složila i pomoćnica ministra poduzetništva i obrta Zdenka Lončar, koja je u svom govoru posebno pohvalila brzinu administracije Krapinsko-zagorske županije, aludirajući prije svega na primjer tvrtke Dunapack, kojoj je građevinska dozvola izdana za sedam dana. Predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović u svojem je govoru također pohvalio projekt.Neke od tvrtki koje se nalaze u digitalnom katalogu, dobile su prilike predstaviti se na licu licu mjesta. Riječ je o tvrtkama Vetropack Straža, Omco Croatia, Jedinstvo, Inkop, Kotka i Terme Tuhelj.
DETALJNIJE INFORMACIJE O PROJEKTU:
Ciljevi – Predstavljanje i promocija zagorskog gospodarstva u zemlji i inozemstvu prilikom nastupa na sajmovima, prezentacijama i poslovnim susretima. Promocija kreativnim, inovativnim, suvremenim tehnologijama i sadržajima. Riječ je o naprednoj multimediji izrađenoj na više medijskih platformi (VIDEO CD, USB, WEB, PAMETNI MOBILNI UREĐAJI) baziranoj na interaktivnoj karti Krapinsko-zagorske županije gdje korisnik pretražuje osnovne podatke o poduzetniku putem djelatnosti, naziva ili koristeći se interaktivnom kartom gradova i općina. Za prezentaciju je odabrano 100 najznačajnijih tvrtki prema njihovim ukupnim prihodima, broju zaposlenih, djelatnosti, tradiciji te teritorijalnoj zastupljenosti. Ovaj multimedijski projekt omogućuje pregled 50 promotivnih video clipova tvrtki, telopa 50 ostalih tvrtki sa njihovim osnovnim informacijama, osnove informacije o Krapinsko-zagorskoj županiji te podržava korištenje QR coda.Prednosti: Ovaj pilot projekt ima inovativan aspekt u promociji gospodarstva jedne regije od kojega svi dionici koji su usko vezani uz poduzetništvo ove županije imaju koristi jer je dostupan svima i može služiti kao predložak i ostalim regijama kako u zemlji tako i inozemstvu da primjene sličan pristup. Ovo je pristup putem kojega se puno brže dolazi do bitnih podatka u skladu sa suvremenim tehnologijama.