Zagorje
Bajka na dlanu
Datum objave: 29. kolovoza 2011.

Početak školske godine uvijek za sobom povlači pitanje javnog prijevoza učenika od njihovih domova do škole. Tako je prijevoz učenika i njegovo subvencioniranje bilo tema današnje konferencije za novinare kojoj su prisustvovali župan Siniša Hajdaš Dončić, zamjenica Sonja Borovčak, zamjenik Anđelko Ferek-Jambrek, pročelnici za obrazovanje i promet, Ivan Lamot i Željko Horvat te predstavnici prijevoznika, Josip Benković i Kruno Kroflin.

Župan Sniša Hajdaš Dončić predstavio je model subvencioniranja prijevoza učenicima osnovne i srednje škole kako je prethodno dogovoren s prijevoznicima.

Krapinsko-zagorska županija prošle je godine s Grupom prijevoznika na osnovu provedenog javnog natječaja potpisala Okvirni sporazum u trajanju od četiri godine koji podrazumijeva da se svake godine s prijevoznicima sklapa ugovor koji definira financijsku komponentu prijevoza učenika. Elementi za potpis ugovora za predstojeću školsku godinu su 03. kolovoza 2011. s prijevoznicima uspješno dogovoreni, te će prijevoz učenika osnovnih škola nesmetano započeti 05. rujna 2011., unatoč tome što su Odlukom Vlade RH sredstva za materijalno financijske rashode školstva smanjena za 5,5% u odnosu na prošlu godinu.

Zakonskom odredbom pravo na prijevoz imaju učenici nižih razreda (od prvog do četvrtog) koji su od škole udaljeni više od 3 kilometra, te učenici viših razreda (od petog do osmog) čija udaljenost od škole prelazi 5 kilometara.

Djeca koja do škole imaju manje od 5 kilometara, odnosno manje od 3 kilometra, a na putu do škole nemaju izgrađen nogostup, javne rasvjete, prolaze nenaseljenim područjem i koja sukladno važećem Zakonu nemaju pravo na besplatan prijevoz, moći će se voziti autobusima uz simboličnu cijenu od 60 kuna mjesečno. Od tih 60 kuna 33% (20 kuna po učeniku) platit će Županija. Isto tako se očekuje kako će se u sufinanciranje razlike od 40 kn uključiti i svi gradovi i općine, kako bi za roditelje osnovnoškolaca koji žive na manje od tri (pet) kilometra od škole, cijena mjesečne karte bila svega 20 kuna ili čak i manje.

 

Prošle godine dogovoreno je da će cijela županija biti jedna tarifna zona čime su se cijene karata na nekim dionicama javnog linijskog prijevoza snizile i za 50 posto. Ove je godine dogovoreno da se Županija ipak podijeli na tri zone i pripadajuće cijene (obzirom na prigovore roditelja i učenika koji žive ispod 15 km od škole) i to:

 

1. zona: 1-8 kilometara cijena mjesečne karte: 330 kuna

2. zona: 8,1 – 19 kilometara cijena mjesečne karte: 530 kuna

3. zona: 19 kilometara i više cijena mjesečne karte: 630 kuna

 

Županija će navedene cijene autobusne karte subvencionirati prema zonama i to, za prvu zonu – 10 posto, za drugu zonu 15 posto i za treću zonu 20 posto. Županija će pozvati sve gradove i općine da se uključe u subvencioniranje karata učenicima s prebivalištem na području njihovog grada, odnosno općine, čime će se konačna cijena mjesečne karte znatno smanjiti.

 

Učenici koji putuju željeznicom mogu od Županije očekivati subvenciju od 20 posto na iznos mjesečne karte od mjesta stanovanja do mjesta školovanja.

S prijevoznicima se razmatra i mogućnost dodijele određenog broja karata bez naknada obiteljima s teškom materijalnom situacijom.

Zamjenica župana za društvene djelatnosti, Sonja Borovčak, naglasila je kako će učenici postignutim uvjetima prijevoza spremno dočekati početak nove školske godine. Zamjenica je istaknula kako će škola započeti na vrijeme, 5.rujna.

 

Županija je o svemu rečenom uputila obavijest zainteresiranima: ravnateljima škola, općinama i gradovima, gospodarskoj i obrtničkoj komori KZŽ (grupaciji za prijevoz) te HŽ-u i pozvala ih da se uključe u sve navedene aktivnosti i mjere i da se na taj način početak nove školske godine što više olakša učenicima, roditeljima i školama!

Na kraju, župan je istaknuo: „Nema savršenog modela sufinanciranja prijevoza učenicima osnovnih i srednjih škola sve dok se Vlada Republike Hrvatske ne uključi u subvencioniranje kako bi Vlada, županije te općine i gradovi u potpunosti preuzeli financiranje prijevoza učenicima. Tada bismo mogli govoriti o zemlji znanja.“