Zagorje
Bajka na dlanu

Antikorupcijsko povjerenstvo KZŽ – radionica „Klijentelizam u medijima“

Datum objave: 2. travnja 2019.

Nakon uvodnog osvrta predsjednika Antikorupcijskog povjerenstva Stjepana Ranogajca,  o općoj problematici klijentelizma u društvu, o sveprisutnom problemu klijentelizma u medijima govorio je g. Nikola Kristić, član Antikorupcijskog povjerenstva, djelatnik Hrvatske televizije s višegodišnjim iskustvom djelovanja u Transparency International Hrvatska. „Ogroman je utjecaj i važnost medija u suvremenom društvu, a živimo u vremenu globalne komercijalizacije medija u kojem korporativni centri moći kontroliraju i plasiraju informacije, prije svega, zbog novca i moći. U takvom ozračju postavlja se pitanje profesionalne etičnosti novinara, ali i vlasnika medija – mogu li novinari tako djelovati profesionalno, karakterno, stručno, materijalno neovisno. Kao u svakoj profesiji, a u ovoj možda ponajviše, valja ostati dosljedan sebi  stvarajući s istomišljenicima koncentrične krugove etičnosti kojima se mogu mijenjati stvari na bolje. Mediji na lokalnoj razini danas se suočavaju s istim problemima i istim stanjem svijesti kao prije dvadesetak i više godina. Zbog promjene vlasničke strukture, nedovoljnog komercijalnog oglašavanja, ovisni su od donacija iz lokalnih proračuna što ih čini ovisnima od politike i lokalnih čelnika, a to, uz cenzuru i korupciju, čini bezočni klijentelizam na lokalnoj razini. Jer u lokalnim medijima nećete čuti pluralna razmišljanja različitih političkih opcija, već isključivo onoga tko potpisuje uplatnice u korist radijskog ili tiskovnog medija. A to iz proračuna plaćaju zapravo svi građani, a na ovakav način ostaju zakinuti za objektivu informaciju  o radu svog predstavničkog tijela. Posebno na lokalnim razinama, evidentan je nedostatak sposobnih i kvalitetnih novinara, istraživačkog novinarstva, slobodnog i objektivnog izvještavanja i informiranja“, istaknuto je.