Augustinčićeve skulpture uskoro u muzeju na Galebu
Odljevi će biti postavljeni u prostorima obnovljenog broda Galeb i to kao stalni postav budućeg muzeja. U tu svrhu, a temeljem potpisanog ugovora, Krapinsko – zagorska županija će izdvojiti 62.625,00 kuna za pokriće troškova izrade odljeva spomenutih skulptura.
„Potpisivanje ovog ugovora još je jedan pokazatelj dugogodišnje odlične suradnje Rijeke i Krapinsko-zagorske županije i drago mi je da je Krapinsko-zagorska županija na ovaj način odlučila podržati pretvaranje broda Galeb u muzej“ – rekao je riječki gradonačelnik Marko Filipović prilikom potpisivanja ugovora.
Zadovoljstvo činjenicom da Krapinsko-zagorska županije može sudjelovati u uspostavi muzeja na Titovom brodu Galeb izrazio je i župan Željko Kolar. „Radi se o odljevima u bronci skulptura Etiopski partizan, Jovanka, Haile Selassie i Tito koje je izradio zagorski akademski kipar svjetskog glasa, Antun Augustinčić iz Klanjca. Josip Broz Tito je svjetski turistički brend i cilj nam je da ga snažnije istaknemo na turističkoj karti. Ponuda trokuta Galeb – Brijuni – Kumrovec ima izrazito velik potencijal, koji ćemo zajedničkim snagama dodatno jačati i širiti. Upravo ću zbog ovoga na jesen inicirati sastanak sa gradonačelnikom Rijeke Markom Filipovićem, županima Primorsko-goranske i Istarske županije Zlatkom Komadinom i Borisom Miletićem te načelnicima Kumrovca i Fažane Robertom Šplajtom i Radomirom Koraćem. Porazgovarat ćemo o budućoj suradnji i zajedničkom turističko-kulturnom paketu koji ćemo ponuditi turistima“ – kazao je župan Kolar te zaključno istaknuo kako će završetak projekta uspostave muzeja na Galebu Gradu Rijeci dati novi kulturno-turistički sadržaj, ali i omogućiti proširenje izrazito kvalitetne zajedničke suradnje.
Brod Galeb se trenutno nalazi na obnovi u brodogradilištu u Kraljevici gdje se pretvara u brod muzej koji će biti trajno vezan u riječkoj luci kao prvi hrvatski brod-muzej. Galeb je u javnosti najpoznatiji kao Brod mira i ploveća rezidencija Josipa Broza Tita koji je njime putovao u zemlje članice Pokreta nesvrstanih. Izgrađen je u Italiji kao transportni brod, potom je postao ratni brod i polagač mina. Za vrijeme rata oštećen, a potom i potopljen. Nakon II. svjetskog rata izvađen iz mora i služio kao školski brod Jugoslavenske ratne mornarice i Titov brod. Raspadom Jugoslavije prodan je grčkom brodovlasniku koji je bankrotirao. Brod je bio privezan u Rijeci, a Ministarstvo kulture Republike Hrvatske proglasilo ga je kulturnim dobrom. Potom ga je Grad Rijeka kupio s namjerom da ga preuredi u prvi hrvatski brod – muzej koji će posjetiteljima pričati priču o svojoj bogatoj povijesti.