Zagorje
Bajka na dlanu

Dan crvenih haljina – podizanje svijesti o moždanom udaru kod žena

Datum objave: 2. veljače 2024.

S ciljem podizanja svijesti o moždanom udaru kod žena, župan Željko Kolar, njegova zamjenica Jasna Petek i službenici Krapinsko-zagorske županije podržali su javnozdravstvenu kampanju „Dan crvenih haljina“, koja se diljem svijeta obilježava prvog petka u veljači. Župan Željko Kolar istaknuo je kako je Dan crvenih haljina posebno važan zbog senzibilizacije čitave javnosti radi pravovremenog prepoznavanja simptoma kako bi osoba koja je doživjela moždani dobila adekvatno liječenje. “Stručnjaci ističu da se moždani udar često može prevenirati zdravim stilom života, prepoznavanjem prisutnih čimbenika rizika i njihovim liječenjem stoga je važan korak i edukacija. Poznajemo li uzroke, možemo promijeniti način života i smanjiti rizike, a znanje o simptomima može nam pomoći da pravovremeno reagiramo i tako pomognemo sebi ili drugima ako do moždanog udara ipak dođe”, poručio je župan Kolar.

Prva kampanja „Dan crvenih haljina“, #nosicrveno, odnosno, „Go Red for Women“ pokrenuta je u Americi, a danas je to međunarodna kampanja  posvećena prevenciji, dijagnostici i kontroli kardiovaskularnih bolesti, što uključuje bolesti krvnih žila srca i mozga kod žena. Američko kardiološko društvo kampanju je pokrenulo 2004. godine, a Svjetska kardiološka federacija kampanju je proširila na razini svijeta. Danas više od 50 zemalja provodi nacionalne kampanje „Go Red for Women“ #nosicrveno, podižući svijest i osiguravajući sredstva za borbu protiv srčanih bolesti i moždanog udara. Kampanja se provodi kroz organizacije stručnih skupova, edukacijskih promotivnih kampanja, modnih revija, zdravstvenih pregleda, sportskih događaja.

Simbol kampanje je crvena haljina – haljina kao univerzalna slika žene i crvena kao boja zdravlja, života i živosti, ali i upozorenja.

Kampanja ima za cilj potaknuti žene da se brinu o svom zdravlju, prvenstveno zdravlju srca i krvnih žila jer je većinu tih bolesti moguće spriječiti zdravim životnim navikama, a isto tako želi potaknuti stručnjake u zdravstvu  na posebnu pažnju za srčani i moždani udar kod žena, zbog njihovih razlika u odnosu na muškarce.

U našoj je zemlji kampanju pokrenulo Hrvatsko neurološko društvo 2019. godine. Zaštitni znak je silueta žene u crvenoj haljini koja je istovremeno krhka i snažna i koja savršeno oslikava misiju ove akcije.

 

 


Fotogalerija