Zagorje
Bajka na dlanu
Datum objave: 23. kolovoza 2010.
Manifestacija „Štruklijada“ održana je u organizaciji Krapinsko – zagorske županije i Zagorske razvojne agencije te partnera, Turističke zajednice Grada Krapine, Obrtničke komora Krapinsko – zagorske županije, Hrvatske gospodarske komore Županijske komore Krapina, Grada Krapine i Srednje škole Zabok te medijskim pokroviteljstvom Radija Kaj.Odličnim odazivom naših ugostitelja i hotelijera te prodajom njihovih štrukli u humanitarne svrhe prikupljeni su novci za krapinsku udrugu „Društvo za pomoć mentalno retardiranim osobama“.

Stručni žiri, u sastavu Slavko Večerić (predsjednik Saveza kuhara Krapinsko – zagorske županije), Branka Kralj (Srednja škola Zabok), Branko Greblički Ventek (predsjednik Ceha ugostitelja Krapinsko – zagorske županije) te Anka Ilinčić (Srednja škola Zabok), imao je puna usta posla ocjenjivajući 25 različitih zagorskih štrukla. Štrukli su se ocjenjivali pozitivnim bodovima u kategorijama izgled, slanoća, sočnost, sklad i ukus, te negativnim ocjenama za kategorije preprečeno, nedovoljno pečeno, premasno, premalo nadjeva, previše nadjeva, žilavo.

Nakon ocjenjivanja, žiri je donio odluku te proglasio pobjednike ovogodišnje „Štruklijade“. Najboljim zagorskim štruklama može se podičiti restoran „Rody“ koji je i ove godine osvojio prvo mjesto te 800 kn nagrade. Drugo mjesto te nagradnih 500 kn pripalo je hotelu i restoranu „Dvorac Gjalski“, dok treće mjesto dijele Neandertal pub i Terme Tuhelj te osvojenih 300 kn.

Odličnu atmosferu dodatno je zakuhao kulinarski show u kojem su snage odmjerili amateri štruklopekači te profesionalni kuhari. Mnogobrojni posjetitelji mogli su uživati ne samo u promatranju pripreme ovog tradicionalnog zagorskog jela, već i u plesu i pjesmi naših showmena. Nakon dužeg vijećanja stručni žiri zaključio je da su amateri napravili štrukle kakvi ne bi trebali izgledati, dok je publika ipak smatrala da simpatičnost i prezentacija važnija od reš pečenog štrukla.

Ovogodišnjom manifestacijom nastavlja se tradicija u natjecanju zagorskih štruklopekača, koja će se i sljedeće godine održati na nekom drugom mjestu, u neko drugo vrijeme te novim atrakcijama promovirati zagorske štrukle – najpoznatiji hranjivi brand Zagorja.