Zagorje
Bajka na dlanu
Datum objave: 29. lipnja 2010.

Gospodarski aspekti skorog ulaska Republike Hrvatske u članstvo Europske unije bila je tematska okosnica predavanja namijenjenog prvenstveno zagorskim gospodarstvenicima, održanog jučer u HGK Županijskoj komori u Krapini, u organizaciji Županijskog savjeta za europske integracije.

Državni tajnik za europske integracije MVPEI-a Andrej Plenković napomenuo je kako je realno očekivati pristupanje Hrvatske Uniji sredinom 2012. godine te istaknuo kako je članstvo veliki izazov i gospodarstvenicima. Sposobnost apsorbiranja sredstava koja će nam biti na raspolaganju itekako je bitna, a najbolja priprema bila su sva iskustva koja smo postigli projektima sufinanciranim iz programa PHARE i CARDS, a sada IPE, napomenuo je gospodin Plenković dodajući kako je Krapinsko-zagorska županija u tome bila uistinu uspješna, posebno u nizu projekata prekogranične suradnje.

David Hudson, šef Odjela za politička, gospodarska i trgovinska pitanja, tisak i informiranje Delegacije EU u Republici Hrvatskoj podsjetio je kako Unija počiva na snažnim gospodarskim vezama i aktivnostima. On je također govorio o raznim vidovima pomoći za gospodarstvo zemalja članica, kako izravnih pomoći tvrtkama – posebno za izvozne djelatnosti, tako i neizravne koje su posebno vezane uz razvoj potporne strukture.

Olgica Spevec, predsjednica Vijeća Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja podsjetila je prisutne kako je bitno udovoljiti ekonomske kriterije za članstvo te kako moramo biti spremni podnijeti pritisak konkurencije od prvog dana ulaska u članstvo. Također je napomenula kako su u tom članstvu bitni zakonodavstvo, institucije i provedba.

Željka Kovačić, ravnateljica Agencije za regionalni razvoj govorila je o strategiji regionalnog razvoja koja se temelji na partnerstvu i važnosti institucionalnog okvira te potrebi koncentriranja na velike projekte, dok je Dragica Karajić, načelnica Uprave za malo gospodarstvo Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva upoznala prisutne s nizom bespovratnih sredstava za malo i srednje poduzetništvo te podsjetila da su tri ključna područja tehnologija, inovacije i marketinške aktivnosti.