Zagorje
Bajka na dlanu

Okrugli stol o izazovima rada s djecom tijekom pandemije

Datum objave: 7. listopada 2021.

U novonastalim društvenim i životnim okolnostima koje su posljedica zdravstvene krize uzrokovane COVID-19 pandemijom te potresa koji su pogodili i našu Županiju, prisutni su veliki rizici za mentalno zdravlje djece i odraslih. Među različitim ranjivim skupinama ističu se djeca i mladi, čija je psihološka dobrobit posebno ugrožena.

Odgojno-obrazovne ustanove našle su se pred novim izazovima, ne samo vezanih uz organizaciju nastave, već i u očuvanju mentalnog zdravlja učenika i zaposlenika. Podrška i razumijevanje cjelokupnog društva u tome od velike je važnosti. Slijeđenje preporuka stručnjaka itekako nam može pomoći u nošenju s izazovima.

Na okruglom stolu raspravljali su:

Dijana Lovinčić Crnković, ravnateljica Dječjeg vrtića Zipkica iz Zaboka, Diana Duk Petek, ravnateljica Osnovne škole Veliko Trgovišće, Bibijana Šlogar, ravnateljica Gimnazije A.G. Matoš iz Zaboka, Resorna pročelnica UO za obrazovanje, kulturu, šport, i tehničku kulturu Mirjana Smičić Slovenec te  stručnjaci ispred organizacija i udruga koje se bave zaštitom mentalnog zdravlja: Svetislav Joka, klinički psiholog iz Zavoda za javno zdravstvo Krapinsko-zagorske županije, Valentina Artić, socijalna pedagoginja iz Centra za socijalnu skrb Krapina, Podružnice Obiteljski centar Krapinsko-zagorske županije i Brankica Čavužić, dipl. psihologinja, predsjednica Društva psihologa Krapinsko-zagorske županije.

Na okruglom stolu detektirani su izazovi vezani uz organizaciju odgojno-obrazovnih programa i nedostatke nastave na daljinu, te važnost brzog protoka informacija na vertikalnoj i horizontalnoj razini. Na djecu i učenike je velik utjecaj imao nedostatak socijalnih kontakata i i nemogućnost velikog dijela izvannastavnih aktivnosti. Sve to rezultiralo je detekcijom poteškoća mentalnog zdravlja, naročito depresivnih i anksioznih poremećaja.

Sudionici okruglog stola u raspravi su došli do zaključaka da je u prevladavanju izazova ključno komunicirati s djecom i biti im na raspolaganju za pomoć i podršku. Škole su okruženja u kojem djeca moraju zadovoljiti sve svoje potrebe. U svom radu odgajatelji, učitelji, profesori i stručni suradnici trebaju zadržati pozitivno razmišljanje i raditi prvenstveno na sebi kako bi mogli biti primjer ostalima i pružiti djeci najbolje od sebe. Kao ključnim pokazalo se važnost rane detekcije poteškoća mentalnog zdravlja kod djece i traženje pomoći stručnjaka na području zaštite mentalnog zdravlja.

 


Fotogalerija