Zagorje
Bajka na dlanu
Datum objave: 25. ožujka 2019.

Zbog radova, na navedenoj dionici pruge, od 1. travnja do 1. listopada 2019. bit će obustavljen sav željeznički promet, a putnike će umjesto vlakova prevoziti autobusi, po voznom redu vlakova. Dio autobusa vozit će izravno na relaciji Zaprešić – Zabok i obratno, a dio će se zaustavljati u svim stajalištima. Također, autobusi će prevoziti putnike na relaciji Zabok –Gornja Stubica i obratno umjesto osam vlakova koji radnim danom voze između 14,00 i 19,00 sati. Zbog veće cestovne udaljenosti između kolodvora te eventualnih gužvi na cestama očekuje se produljenje voznog vremena autobusa od 10 do 15 minuta u odnosu na vozni red vlakova. Detalje zamjenskog autobusnog prijevoza – gdje se točno nalaze autobusna stajališta, umjesto kojih vlakova voze brze ili spore autobusne linije te u koje dane u tjednu ne voze – putnici mogu saznati iz letaka koji se nalaze u vlakovima,  kolodvorima i stajalištima.

Župan Krapinsko – zagorske županije Željko Kolar izrazio je zadovoljstvo što je investicija počela. „Pohvaljujem direktora HŽ Putnički i njegovu ekipu, da su došli na lice mjesta, da su preko Županije zamolili da sazovem sastanak koordinaciju svih načelnika i gradonačelnika i da se detaljno upoznaju s prijedlogom samog načina kako će se prijevoz organizirati, da mi damo neke prijedloge i sugestije, da naši ljudi što manje osjete tu promjenu, iako moramo biti svjesni da će biti problema. Ono što je dobro je da ćemo imati i brzu i sporu liniju i da će trebati, pogotovo u Zaboku, organizirati kompletno gradski prijevoz i parkiranje na drugačiji način, s obzirom da će se kroz Zabok iskrcavati i ukrcavati negdje oko 3500 putnika dnevno, što je velik broj. I na županijskim cestama napravit ćemo nekakva privremena okretišta ili dodatna ugibališta, da bi prijevoz putnika bio siguran. Znači, kroz ovakvu alternativnu organizaciju samog prijevoza treba posebnu pozornost posvetiti i sigurnosti. Naše sugrađanke i sugrađane pozivam na stpljenje“, rekao je župan Kolar.

Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić istaknuo je da će alternativni prijevoz autobusima HŽ Putnički prijevoz zajedno s JLS pokušati napraviti na najbolji mogući način. – „Objavit ćemo i sam vozni red na tim stajalištima na kojima će se zadržavati autobusi umjesto vlakova. Ovdje ima prosječno oko 3000 putnika dnevno i nastojat ćemo na najbolji mogući način to sve organizirati. Putnike ćemo zamoliti za strpljenje, a sve skupa će trajati, koliko imam informacije od HŽ Infrastukture, najkasnije do srpnja 2021. godine. Autobusi ne mogu stajati na željezničkim stajalištima, fizički to nije moguće, zato nam je bitna lokalna zajednica, s njima organiziramo na način da najbliže željezničkog stajališta stanu autobusi ili na nekakvim postojećim autobusnim stanicama. Tamo će biti izvješeni vozni redovi i oznake HŽ PP autobusi, u tom smislu ćemo nastojati i putem medija informirati javnost i zajednicu koja su to mjesta zaustavljanja“, rekao je Ukić.

Gradonačelnik Zaboka Ivan Hanžek rekao je da je Zabok spreman, jer je već bilo sličnih situacija, kada su se radile rekonstrukcije pruge prema Krapini i prema Stubici. „Mi smo već pripremili određene zahvate u prometu u regulaciji prometa, koje će omogućiti da autobusi i prekrcaj putnika s vlakova na autobuse bude efikasniji i jednostavniji. Prekrcaj će biti u postojećoj Kolodvorskoj ulici, da skratimo na najmanju moguću mjeru da putnici previše pješače od vlakova do autobusa i obrnuto. U ovom trenutku, započela je izgradnja upravljačke zgrade s kompletnom elektrifikacijom i upravljanje sa sustavom, radi se polaganje kablova za sve sustave koji trebaju u budućnosti funkcionirati, najintenzivniji radovi su na novom teretnom kolodvoru, nakon pružnog prijelaza kod Obrtničkog doma prema Trgovišću. Kolodvorska ulica (blok – kolodvor) će biti zatvorena za ostali promet, koji će se usmjeravati na Ulicu Matije Gupca, jer jednostavno si ne možemo dozvoliti da autobusi s putnicima kasne i da se ugrožavaju putnici koji će dolaziti do autobusa odnosno izlaziti iz njih“, rekao je Hanžek.

Projekt je vrijedan 614,4 milijuna kuna, a 85 posto sredstava osigurano je iz Kohezijskog fonda putem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. Projektom su obuhvaćena oko 24 kilometra pruge koja će se elektrificirati i na kojoj će se omogućiti brzina do 120 km/h, čime će se skratiti vozna vremena za 30 posto, odnosno putničkih vlakova na 28 minuta, a brzih vlakova na 14 minuta. Rekonstruirat će se kolodvori, izgraditi novi peroni, pothodnici, nadstrešnice, parkirališta, kolodvor Zabok  razdvojit će se na putnički i teretni dio, izgradit će se nova zgrada za smještaj signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te ureda za izvršno osoblje. Na stajalištima bit će osiguran sustav videonadzora te vizualnog i audio obavještavanja putnika. Bit će modernizirano 15 željezničko – cestovnih prijelaza. Rekonstruirat će se postojeće pružne građevine te izgraditi nove kao što su četiri nova armiranobetonska mosta te jedan cestovni most. Uredit će se 35 propusta i kanala te na mjestima gdje je to potrebno uporni/potporni zidovi.

 

Detaljnije informacije dostupne su na poveznici http://www.hzpp.hr/prijevoz-putnika-na-relaciji-zapresic-–-zabok.


Fotogalerija