Predstavljene aktivnosti SŠ Krapina i Centra za robotiku i nove tehnologije
SREDNJA ŠKOLA KRAPINA IMA JASNU VIZIJU JOŠ OD 2002. GODINE
Ravnatelj Srednje škole Krapina Ivica Rozijan istaknuo je kako je SŠ Krapina još od 2002. godine imala veoma jasnu viziju svog razvoja. Tako je od 2002. do 2007. napravljena velika adaptacija i dogradnja škole, koja je bila zapuštena, a u koju je uz pomoć osnivača Krapinsko – zagorske županije i resornog ministarstva uloženo 80 milijuna kuna. Uz to je bila dograđena i trodijelna sportska dvorana koju su čekale generacije učenika. „Nakon toga smo krenuli jednim ubrzanim korakom jer smo imali jasnu viziju što nas čeka u daljoj I bližoj budućnosti u odnosu na razvoj gospodarstva , tehnologije i svega onoga na što treba odgovoriti obrazovni srednjoškolski sustav. U tom razdoblju do 2007. do 2011. pokrenuta su dva projekta koji su se odnosila na razvoj ljudskih potencijala, gdje smo razvijali programe u području elektrotehnike i strojarstva. Slijedom toga otvoren je novi program koji se zvao obrađivač na numeričkim alatnim strojevima, zatim CNC operater i mehatroničar“ -r ekao je ravnatelj Rozijan te pojasnio kako su dva europska projekta koja su školi dala novi impuls bili Mijenjajmo se u skladu s potrebama tržišta rada i Centar za robotike i nove tehnologije. „Svi ti projekti bili su vrijednosti 5 milijuna kuna, i učenicima su pomogli da uspješno završe obrazovanje ili nastave školovanje“ – poručio je ravnatelj Srednje škole Krapina Ivica Rozijan.
ŽUPANIJA OBRAZOVNU POLITIKU PRILAGOĐAVA ZAHTJEVIMA GOSPODARSTVA
Župan Željko Kolar naglasio je kako Krapinsko-zagorska županije upisnu i obrazovnu politiku prilagođava zahtjevima gospodarstva. „Ovaj Centar za robotiku je zapravo centar izvrsnosti za srednjoškolsko obrazovanje, jer bi bio ideal da ovakve uvjete kakve imaju srednjoškolci u Krapini imaju svi srednjoškolci u čitavoj Hrvatskoj. Ne samo Hrvatska, već ni jedna zemlja u svijetu ne može si dozvoliti da školuje djecu za Zavod za zapošljavanje. Mi s ovim definitivno to ne radimo. U Centru se učenici pripremaju za tržište rada i svaki od njih kada izađe iz škole ako ne ide u daljnje obrazovanje, spreman je za tržište rada. Prije dvije-tri godine imali smo samo jedan razred CNC operatera i taj razred je već unaprijed bio rezerviran za potrebe gospodarstva. Nakon toga smo zatražili od Agencije za strukovno obrazovanje još dva razreda u Županiji i tek nakon dodatnog argumentiranja naših zahtjeva i potreba dobili smo još jedan razred u Srednjoj školi Krapina i Srednjoj školi u Oroslavju“ – rekao je župan Kolar te zaključio: „Ovdje je jedna sjajna radna atmosfera, često smo ovdje, Centar radi punom parom. Pred nama ima puno lijepih ispričanih priča o uspješnom obrazovanju, a vjerujem da će perjanica toga u Krapinsko – zagorskoj županiji, među ostalima, biti i Srednja škola Krapina.“
„Želimo naše učenike pripremati za rad“
Nastavnik strojarske grupe predmeta u SŠ Krapina Dražen Šenjug rekao je da je ideja o osnivanju Centra za robotiku i nove tehnologije u duhu reforme strukovnog obrazovanja. „Želimo naše učenike pripremati za rad, konkretno iz područja strojarstva i CNC strojarstva, jer je to industrija koja se nalazi u našem okruženju. Imamo dva nova vrlo moderna CNC stroja gdje učenici mogu razvijati svoje praktične vještine, a vrlo smo sretni što imamo I dva robota, industrijske robotske ruke, jer je takva industrijska robotika je vrlo usko povezana sa CNC proizvodnjom. Naravno, naši učenici u tom segmentu po pitanju robotike imaju mogućnost razvoja kompetencija i praktičnih vještina. Naravno, sve to bi bilo vrlo teško bez potpore Županije i ogromnog angažmana našeg ravnatelja. Jedno je prazan prostor, a drugo je imati prostor opremljen s modernom novom tehnologijom. Intenzivno se bavimo i s mehatronikom, tu nam je povezana i pneumatika i automatizacija proizvodnih procesa i tu smo se jako fokusirali na 3D printere tako da naši učenici sve ideje koje imaju, vezane uz nastavu, završne radove, sve te svoje ideje vrlo jednostavno mogu pretvoriti u stvarnost“ – rekao je profesor Šenjug te dodao kako u Centru za robotiku nema klasične nastave, već je sve izrazito dinamično i učenici praktički upijaju nova znanja i vještine.
Nastavnik informatike i računarstva u SŠ Krapina Krunoslav Kranjčec istaknuo je kako Centar za robotiku i nove tehnologije predstavlja izrazito velik odmak od tradicionalnog načina poučavanja. „U tradicionalnom načinu poučavanja učenici su relativni pasivizirani objekti, a mi u ŠŠ Krapina nastojimo to izbjeći. Ovaj centar jedan od primjera za to. Mi smo uspjeli postići da u ovim prostorima učenici sebe više povezuju s onime što će u budućnosti raditi i postaju važni budući radnici i važni sudionici novog tehnološkog zamaha“ – rekao je profesor Kranjčec i dodao kako će se uskoro u Centru razviti i Centar za umjetnu inteligenciju.