Zagorje
Bajka na dlanu
Datum objave: 8. lipnja 2015.

Cilj konferencije je bio predstaviti rezultate projekta, prezentirati nastale igre, te prikupili nove prijedloge za upotrebu prirodne i kulturne baštine u odgojno-obrazovne i turističke svrhe kao i nove prijedloge načina učenja mladih.U svrhu postizanja ciljeva animirani su mladi za sudjelovanje u procesu stvaranja novih proizvoda. Proces je započeo obukom iz osnova oblikovanja proizvoda o prirodnoj i kulturnoj baštini, te se razvijao kroz radionice pripreme idejne osnove novih proizvoda kako bi naposljetku ušao u fazu dizajniranja. Proces jer rezultirao stvaranjem sedam novih obrazovnih proizvoda koji prikazuju prirodnu i kulturnu baštinu Krapinsko-zagorske županije i općine Šentjur, te su tako kreirane igre: bojanka “Brežuljkasta priča”, slagalica za djecu “Veseli zavičaj”, slagalica za odrasle “Zagorska družba”, igra memorije”Legendarna igra pamćenja”, igra kartama “Tri, četri, sad!”, te igre na ploči “Kmetska pravica” i “Jurka& Ambroz”.Tijekom projekta su održani različiti susreti, druženja i događanja.

 

Na konferenciji se rasprava odvijala u tri grupe na tri teme. Tema „Upotreba prirodne i kulturne baštine u odgojno-obrazovne svrhe“ rezultirala je prijedlozima o dodatnim edukacijama, uspostavom suradnje s različitim ustanovama, institucijama i organizacijama civilnog društva, prijedlozima promjena u školskom programu odnosno njegovom nadopunom sadržajima učenja o prirodnoj i kulturnoj baštini, stvaranjem novih projekata poput osnivanja muzeja tamo gdje ih nema, prikupljanje muzejske građe, ali isto tako i osmišljavati zanimljive sadržaje u odgojno-obrazovnom procesu s tematikom baštine. Druga je tema bila „Mogućnosti upotrebe prirodne i kulturne baštine u turističke svrhe“ čiji su zaključcibili prijedlozi poput osmišljavanja i izgradnje turističke atrakcije, te dakulturna ili prirodna turistička atrakcija mora predstavljati ili objekt ili događaj koji treba vidjeti, mora predstavljati aktivnost koju treba doživjeti i iskustvo kojeg se treba sjećati. Također, potrebno je koristiti prirodnu i kulturnu baštinu kroz dinamične sadržaje i događanja/manifestacije koje su tematizirane i usko povezane s lokalitetom i autentičnosti lokalnog područja. Treća tema „Novi načini učenja o prirodnoj i kulturnoj baštini“zaključena je s prijedlozima poput uspostavom kreativnih načina učenja; snimanje dokumentarnih filmova tematski vezanih uz prirodnu i kulturnu baštinu od strane mladih uz stručno vodstvo, izradom putopisa, organizacijom više terenskih nastava, kampova, raznih radionica, proširenjem aktivnosti na društvene mreže, više turističkih proizvoda, u škole uvesti izbornu nastavu s tematikom prirodne i kulturne baštine i mnogo drugih aktivnosti.

 

Sam projekt “Prirodna i kulturna baština kroz igru – Igraj se!” ima za cilj kroz igru, kulturne događaje, raznovrsne radionice te stvaranjem novih odgojno obrazovnih proizvoda, djecu,mlade i cjelokupnu zajednicu potaknuti da na zanimljiv i inovativan način uče o zajedničkoj baštini pograničnog područja. Projekt je odobren u okviru Operativnog programa Slovenija-Hrvatska 2007.-2013., a provodi se u partnerstvu Razvojne agencije Kozjansko, Mreže udruga Zagor i Zagorske razvojne agencije d.o.o. Sufinanciran je od strane Europske unije, Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske i Krapinsko-zagorske županije, a provodi se na području Krapinsko-zagorske županije i općine Šentjur.

 


Fotogalerija