Prva faza Master plana prometnog sustava grada Zagreba, Zagrebačke županije i KZŽ
Ugovor su potpisali ministar Siniša Hajdaš Dončić i direktor tvrtke Integrirani promet zagrebačkog područja Ivan Miličević u prisustvu župana Krapinsko-zagorske županije Željka Kolara, župana Zagrebačke županije Stjepana Kožića i zamjenice gradonačelnika Grada Zagreba Vesne Kusin. Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić podsjetio je da je Ministarstvo u Strategiji prometnog razvoja RH do 2030., koju je u listopadu prošle godine Vlada usvojila, postavilo temelje za financiranje projekata urbane i regionalne mobilnosti. Temeljem te Strategije jedinice lokalne i regionalne uprave i samouprave pozvane su izraditi master planove ili glavne planove prometnog razvoja, što je i preduvjet da se projekti gradske, prigradske i regionalne mobilnosti mogu kandidirati za sufinanciranje iz fondova Europske unije. Kako je do sada takvih projekata bilo malo, Ministarstvo je 2014. godine raspisalo Poziv za iskaz interesa za sufinanciranje pripreme projekata održive gradske i prigradske mobilnosti kako bi potaklo jedinice lokalne i regionalne uprave i samouprave da krenu u izradu svojih master planova. Na natječaju je odabrano deset projekata u kojima su zastupljene sve regije Hrvatske, a upravo je u tijeku potpisivanje ugovora kroz koje će Ministarstvo prometa lokalnim i regionalnim upravama i samoupravama te razvojnim agencijama ukupno dodijeliti 43 milijuna kuna sufinanciranih iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Hrvatskoj je, naglasio je ministar Hajdaš Dončić, do 2020. na raspolaganju oko 12 milijardi kuna za promet. Većina je na raspolaganju za željeznicu, a ostatak za razvoj integrativnih prometnih modela.
Župan Krapinsko-zagorske županije Željko Kolar istaknuo je nakon potpisivanja ugovora da će Master plan omogućiti izradu projekata kojima će biti moguće implementirati zajedničke tarife i zajedničke vozne karte, a što je od iznimne važnosti za sve stanovnike Krapinsko – zagorske županije, područja koje tradicionalno gravitira Gradu Zagrebu i sastavni je dio zagrebačkog metropolitanskog prostora. „Masterplan je strateški dokument koji će nam omogućiti prijavu projekta na EU fondove, što je zapravo ključna stvar, jer sa našim fiskalnim kapacitetima projekt ovog razmjera teško da bi mogli sami realizirati, pogotovo ako uzmemo u obzir da će on stajati preko 140 milijuna eura“, rekao je župan Kolar.
Direktor tvrtke Integrirani promet zagrebačkog područja Ivan Miličević istaknuo je da je riječ o projektu koji će predstavljati generalni plan razvoja prometa Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske i Zagrebačke županije, a trebao bi poboljšati prometnu dostupnost cijelog područja kroz razvoj učinkovitog prometnog sustava. Također, omogućit će veću mobilnost stanovništva korištenjem ekološki, energetski i ekonomski najprihvatljivijim oblicima prijevoza, te integrirati prometne podsustave kroz institucionalna, organizacijska i infrastrukturna rješenja kao i povećati sigurnost u prometu. U prvoj fazi Master plana utvrdit će se stanje prometnog sustava te potrebna unaprjeđenja prometa na navedenom području s posebnim naglaskom na unaprjeđenju javnog prometa. U drugoj fazi definirat će se i valorizirati konkretne mjere i projekti iz područja prometa i prometne infrastrukture u svrhu integriranja svih vrsta prometa.