Radionica Partnerskog vijeća za izradu Strategije razvoja KZŽ 2015. – 2020. g.
Ova radionica nastavak je aktivnosti na izradi županijske razvojne strategije koje su započele početkom 2014. godine. Do sada je izrađena analiza stanja u Županiji, SWOT analiza te prijedlog ciljeva razvoja za naredno razdoblje. Upravo su ovi dokumenti poslužili kao podloga za održavanje radionice, a koju je predvodio tim inozemnih stručnjaka.
Naime, Krapinsko-zagorska županija i Zagorska razvojna agencija, kao glavni nositelji izrade Strategije, ugostili su g. Herberta Paierla iz Austrije i g. Michaela Glazera iz Velike Britanije koji će pružiti stručnu pomoć u provođenju sektorskog istraživanja tržišta i detektiranja ključnih snaga Županije prvenstveno za privlačenje stranih ulaganja.
Radionici je prisustvovalo više od 30 predstavnika javnog, privatnog i civilnog sektora Krapinsko-zagorske županije koji su, strukturiranim dijalogom, sumirali glavne potencijale i mogućnosti daljnjeg razvoja. Postignut je zajednički konsenzus oko četiri, jednako važne i osnovne premise razvoja:
1. Krapinsko-zagorsku županiju karakterizira izvrstan geoprometni položaj sa autocestom koja pruža mogućnosti za privlačenje ulaganja, cestovna infrastruktura (glavni pravci) je kvalitetno razvijena, socio-kulturna osnova razvoja na zavidnoj je razini, a edukacija i ulaganje u ljudski kapital te cjeloživotno učenje osnova su za stvaranje društva znanja kao premise svakog razvoja;
2. Identificirane su 4 glavne osnove po kojima je Krapinsko-zagorska županija drugačija od drugih županija u regiji, a na čemu može temeljiti svoj daljnji razvoj: tradicionalni obrti čiji su proizvodi, između ostalog, na listi UNESCOVE baštine, jaka prerađivačka industrija koja generira gotovo 50% ukupnog prihoda u Županiji, a većinom temeljem ostvarenog izvoza, nacionalno marijansko svetište koje posjeduje snagu i kvalitetu za razvoj hodočasničkog turizma te kvalitetna osnova za daljnji razvoj medicinskog / zdravstvenog turizma koji može generirati dodanu vrijednost;
3. Razvoj može i mora biti temeljen na stvaranju dodane vrijednosti u proizvodnom sektoru, a ta dodana vrijednost temelji se na poticanju izvoza. Zauzet je zajednički stav da je potrebno otklanjati barijere koje se odnose uspostavu novih tvrtki, njegovati poduzetnički duh te uspostaviti poslovni inkubator kao mjesto u kojem se stvaraju nove tvrtke čime se Krapinsko-zagorska županija deklarira kao mjesto uspjeha.
4. Osnova razvoja Krapinsko-zagorske županije su njezini stanovnici, a bez njih, njihove motivacije i edukacije, nije moguće ostvariti niti željeni razvoj. Stoga je važno kontinuirano ulagati u obrazovne programe, trening centre, stvarati kvalitetnu radnu snagu koja će biti konkurentna na tržištu rada i koja će moći podržati sve procese rasta i razvoja koji u konačnici dovode povećanja prihoda, stvaranja radnih mjesta i bolje kvalitete života.
Radionica je završena zajedničkim stajalištem da je za naredno razdoblje i za novu županijsku razvojnu strategiju potrebno stručno i koordinirano razmisliti o ciljevima i prioritetima razvoja te konkretnim aktivnostima koje će se provoditi. Potrebna je upornost i konsenzus svih sektora kako bi se županijska razvojna strategija implementirala i dala konkretne rezultate, a koji se, obzirom da su rast i razvoj dugoročni procesi, u najboljem slučaju mogu očekivati i biti vidljivi kroz narednih 3-5 godina.
Ovoj tematskoj radionici prethodili su i sastanci g. Paierla i g. Glazera sa predstavnicima javnog i privatnog sektora u Županiji. Zamjenik župana Krapinsko-zagorske županije za gospodarstvo Anđelko Ferek-Jambrek i zamjenica župana za društvene djelatnosti Jasna Petek održali su u ponedjeljak, 16. veljače 2015. godine zajednički sastanak kako bi predstavili županiju i njezine potencijale. Stručnjaci su posjetili i predstavnike komora i Zavoda za zapošljavanje, načelnike i privatne tvrtke u Županiji kako bi dobili što bolji uvid u trenutno stanje. Ove su aktivnosti dio cjelokupnog procesa identifikacije najprosperitetnijih sektora za ulaganja u Županiji te privlačenja stranih investicija.
Herbert Paierl i Michael Glazer dokazani su inozemni stručnjaci, što je primjerice vidljivo iz životopisa g. Paierla, koji ima bogato iskustvo u organizaciji i vođenju klastera od kojih je najreprezentativniji štajerski autoklaster. Osim toga, g. Paierl izgradio je internacionalnu mrežu za štajersku industriju koja se proteže od Kine do Sjeverne Amerike. Dodatno, g. Paierl je poticao rast štajerskih fakulteta, istraživačkih instituta i centara kompetencija te su njegova kreativnost i naporan rad pozicionirali Štajersku regiju na kartu Europe kao prepoznatljivu destinaciju.
Dvojica stručnjaka potpora su identificiranju županijskih snaga i slabosti kao destinacije pogodne za ulaganja i realizaciju poslovnih prilika. Svojim iskustvom pomoći će specificirati određena područja, npr. poslovni sektor i geografske lokacije, za koje vjeruju da bi bile najpogodnije za realizaciju potencijalnih ulaganja i poslovnih prilika. Također, predložit će mjere promocije ulaganja i poslovnih prilika u Krapinsko-zagorskoj županiji i identificirati potencijalne izvore financiranja za promotivne aktivnosti.