Zagorje
Bajka na dlanu
Datum objave: 24. lipnja 2008.

U Koprivnici je jučer, 23. lipnja održana 9. sjednica Upravnog vijeća Javne ustanove za odlaganje komunalnog i neopasnog tehnološkog otpada sjeverozapadne Hrvatske, kojoj su prisustvovale županica Sonja Borovčak, članica Upravnog vijeća te Snježana Žigman, članica Stručnog vijeća.
Osnivači ove Javne ustanove su, podsjećamo, četiri županije i gradovi sjeverne Hrvatske, a iz jučerašnjeg dnevnog reda izdvajamo informaciju o postignutom sporazumu između Javne ustanove i GKP „Komunalac“ iz Koprivnice, kojim se predviđa korištenje već postojećih izgrađenih kapaciteta saniranog odlagališta Piškornica površine 11 hektara, čime će realizacija projekta biti značajno ubrzana. Koristit će se usluge „Komunalca“ kao operatora u samom Regionalnom centru kojeg će voditi Javna ustanova. Treba naglasiti da će sukladno Sporazumu o osnivanju svi osnivači Javne ustanove, pod jednakim uvjetima – uz istu cijenu na pretovarnim stanicama, odnosno Regionalnom centru – predati otpad na daljnju obradu, odnosno odlaganje. Troškovi prijevoza jedinstveni su za sve gradove i općine, bez obzira na udaljenost od Regionalnog centra.
U tijeku je otkup dodatnih 13 hektara površine uz postojeće odlagalište, s time da je od države dobiveno pravo građenja na oko 6 hektara, a u pripremi je zahtjev za pravo građenja na dodatnih 6 hektara.
Može se reći da je polovica posla ovime već dovršena te se preuzimanje u Regionalnom centru planira nakon izgradnje pretovarnih stanica. Županija je odredila lokaciju pretovarne stanice, a sljedeći je korak ubrzana priprema dokumentacije i izgradnja stanice. Trošak njene izgradnje je dio zajedničke investicije Javne ustanove, s obzirom da je ona dio sustava Regionalnog centra, dok će pogon biti povjeren komunalnom poduzeću na lokaciji pretovarne stanice.
Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva snažno podupire realizaciju projekta, a s Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost potpisan je ugovor o sufinanciranju u iznosu od 6 milijuna kuna za izradu potrebne dokumentacije.