Velik uspjeh STEM grupe OŠ Bedekovčina
Projekt Bežična učionica – Analiza utjecaja računalne opreme na kvalitetu zraka u IT učionici osmislili su i tijekom cijele prošle godine provodili članovi STEM grupe: Patrik Kos, Vito Prpić, Sara Prpić, Dora Dominko, Marta Pišković, Nika Hajnić, Ita Kovač (svi 8. a), dok su u prezentaciji sudjelovale i Jelena Skozrit, Ana Sovec i Petra Jakuš (sve 8. c). Voditelj projekta i mentor učenicima je učitelj Željko Vučković.
Za realizaciju projekta škola je dobila vrijednu opremu i financijska sredstva za nabavu iste.
Donacijski natječaja Generation Next, koji će se ubuduće provoditi pod imenom Generation Now, organizira Hrvatski Telekom i Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM). Od nekoliko desetaka pristiglih projekata, na završnici je istaknuto 18 radova, od kojih čak dva iz OŠ Bedekovčina.
Više o projektu pronađite na:
https://youtu.be/deyAXmXMI9E (poveznica na video)
http://os-bedekovcina.skole.hr/skola/projekti/generacija_next_digitalne_inovacije_uz_iot
U navedenom projektu, osmišljena je bežična učionica, odnosno, svojevrsna pametnu učionicu oplemenjenu raznim pametnim uređajima i senzorima. Pomoću raznih senzora i razvojne pločice Arduino MKR 1000, učenici su mjerili i analizirali podatke o kvaliteti zraka, temperaturi unutar prostorije, tlak, vlagu, UV zračenje, razinu prirodnog i umjetnog osvjetljenja, količinu čestica u zraku, te čak emisiju štetnih plinova od zagrijane računalne opreme. Prikupljeni podaci iz senzora se potom obrađuju i uspoređuju s obzirom na vanjska parametre poput temperature i tlaka. U obzir se uzima i broj osoba u prostoru, pa se onda računaju optimalni uvjeti rada. U staroj učionici (samo 30 kvadratnih metara i oko 20 računala), osjetno se zagrijavao prostor, bila je prisutna velika količina mikro čestica i općenito su bili loši uvjeti za obavljanje nastave. Prema dobivenim rezultatima, osmišljena je, a potom i realizirana nova, suvremena učionica informatike (60 kvadratnih metara) u kojoj su sada, kako su daljnja mjerenja i usporedbe pokazale, optimalni uvjeti rada. Sustav je naposljetku spojen sa zavjesama opremljen elektromotorima, te termostatima na radijatorima, kao i s klima uređajem, pa se ti uređaji mogu automatski podesiti kako bi se osigurali optimalni uvjeti rada u svakom trenutku. Učenici su također razvili pametni dron, koji su opremili sličnim senzorima, no s ciljem što stabilnijeg leta u ekstremnijim uvjetima.
Prema riječima učitelja Željka Vučkovića „ Učenici su projektima povezali sve današnje tehnologije u sinergiju kojom su analizirali idealne uvjete u domeni “ergonomije računalne učionice” i testiranja opreme mikrokontrolera i senzora u kombinaciji sa robotima i dronovima. Sigurnim i preciznim letom dronovima na 120 m uvjerljivo su dokazali da poznaju radio i wifi tehnologiju sa prednostima i nedostacima u realnim uvjetima. Za razliku od ostalih sličnih projekata, učenici su programirali kompoziciju smislenosti tehnologije s naglaskom na njenu korisnost i njihovo zdravlje, te uveli mogućnost glasovnog upravljanja uređajima i učionicom u cjelini – što je primjenjivo u svim stvarnim projektima.“ Zaključio je kolega Vučković.
U kategoriji srednjih škola pobijedio je tim vukovarske gimnazije.