Više od 1.200 učenika iz cijele RH u projektu poticanja čitanja
Zamjenica župna Jasna Petek je na početku programa pozdravila 300-tinjak učenika i njihovih mentora te uz zahvale organizatorima, stručnom suradniku Denisu Vinceku i OŠ Ante Kovačća Zlatar, istaknula „Danas sam ponosna i sretna. Ponosna jer je ovaj projekt niknuo u Krapinsko-zagorskoj županiji. Ponosna sam i na naše male Zagorke i Zagorce koji su se priključili ovom sjajnom projektu, a sretna sam što iz godine u godinu rastemo i što su vrijednosti projekta Čitajmo zajedno-čitajmo naglas prepoznate u svim krajevima naše domovine“ – rekla je zamjenica župana za društvene djelatnosti te pozvala sve sudionike ovog projekta da čim više čitaju, kako školsku lektiru, tako i dijela izvan nje.
Okupljene su pozdravili i pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja Lidija Kralj, viši savjetnik iz Agencije za odgoj i obrazovanje Miroslav Mićanović i ravnatelj OŠ Ante Kovačića Zlatar Marijan Posarić, a završnici je prisustvovala i gradonačelnica Zlatara Jasenka Auguštan Pentek.
Projekt Čitajmo zajedno-čitajmo naglas je 2011. godine pokrenuo stručni suradnik knjjižničar Denis Vincek i OŠ Ante Kovačića Zlatar. Tada su sudjelovale 4 škole iz Krapinsko-zagorske županije, dok je ove školske godine broj sudionika narastao na 1233 učenika iz 51 škole iz cijele Hrvatske, od čega je 9 škola iz Krapinsko-zagorske županije. Projekt se održava svake školske godine od rujna, a završnica je uoči Međunarodnog dana dječje knjige (2. travnja). Na završnicu u pravilu dolaze 2 učenika iz svake škole i u 3 minute predstavljaju pročitano (plesom, pjesmom, igrokazom, plakatom, filmom…). Ove je godine najveći broj dijela predstavljen novim medijima i web 2.0 alatima, koje su učenici u školama izradili samostalno, a sve pod motom Oživjeti knjige multimedijom.
Ciljevi projekta Čitajmo zajedno-čitajmo naglas :
– promicanje i poticanje čitanja naglas
– promocija školske knjižnice
– razvijanje svijesti o važnosti i utjecaju čitanja naglas
– razvitak čitalačkih sposobnosti i vještina (čitateljske kompetencije); razvijanje vještine čitanja s razumijevanjem i povezivanje usvojenih pojmova iz pročitanih naslova
– razvitak svih vrsta pismenosti
– promocija hrvatske dječje književnosti, jezika, povijesti i kulture
– upoznavanje djela dječje književnosti, jezika, povijesti i kulture, čiji autori nisu iz RH
– uporaba novih medija u interpretaciji književnog djela
– bogaćenje jezika i razvitak kritičkog mišljenja
– kreativno i suradničko korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije
– ovladavanje metodama istraživačkog rada
– unaprjeđivanje vještina i sposobnosti javnog nastupa
– promocija europskog identiteta
– ukazivanje javnosti na važnost čuvanja kulturnog blaga i važnost školske knjižnice u tom pogledu