WBAF URED U RH NAJUTJECAJNIJI U ČITAVOJ SVJETSKOJ ORGANIZACIJI
Svjetski investicijski forum poslovnih anđela WBAF2020 je najveće globalno događanje koje povezuje svjetsko tržište kapitala, odnosno investitore sa tvrtkama u ranim fazama razvoja. Na ovom su kongresu 2020 prezentirane i sve provedene aktivnosti ureda Svjetskog investicijskog foruma poslovnih anđela u Hrvatskoj, koji je prepoznat kao primjer dobre prakse oblikovanja poduzetničkog ekosustava sa uspostavljenom kvalitetnom suradnjom s drugim uredima u svijetu. Uz sudjelovanje na panelima, umrežavanju i predstavljanju mogućnosti Hrvatske za startupove, WBAF Hrvatska je od strane stručne zajednice Svjetskog investicijskog foruma poslovnih anđela proglašen uredom s najviše utjecaja u 2019. godini te je nagrađen posebnom nagradom – World Excellence Award.
WBAF ured u Hrvatskoj je ovu prestižnu nagradu za ured najvećeg utjecaja dobio u konkurenciji 9 ureda ove organizacije, koji se nalaze na svim kontinentima. Forum u Istanbulu i ove je godine ponudio jedinstvenu priliku za razmjenu ideja o najboljoj praksi i suradnji, ne samo za anđele investitore i fondove rizičnog kapitala, već i za donositelje javnih politika te ujedno pružio razne mogućnosti gospodarstvenicima i poslovnim liderima za uspostavljanje novih poslovnih mreža.
O navedenoj temi na konferenciji za medije govorili su župan Krapinsko – zagorske županije Željko Kolar (ujedno i predsjednik Upravnog odbora WBAF ureda u Hrvatskoj), direktorica WBAF ureda u Hrvatskoj Helena Matuša te Visoka povjerenica WBAF-a za Republiku Hrvatsku Renata Brkić, član Upravnog odbora WBAF ureda u Hrvatskoj Dražen Mršić te Robert Ilijaš iz startupa Identyum.
Direktorica WBAF ureda u Hrvatskoj Helena Matuša rekla je: „Konferencija u Istanbulu potvrdila je da je vizija WBAF ureda u RH i njegova pozicija u hrvatskom ekosustavu ispravna. Profilirani smo unutar WBAf-a u kojem djeluje preko 500 predstavnika više od 90 država svijeta kao ured koji je u 2019. godini kreirao dodanu vrijednost i pokrenuo promjene u Hrvatskoj. 2020. godina na razini WBAF-a donosi mnoge promjene i primjere dobre prakse, a WBAF Hrvatska planira ih kanalizirati prema hrvatskim tvrtkama“.
Župan Krapinsko-zagorske županije Željko Kolar istaknuo je kako je ova nagrada velik podstrek za daljnji rad WBAF ureda u Hrvatskoj. „Pravo je priznanje kad vas netko na jednoj ovakvoj razini predstavi kao model prema kojem bi trebali raditi svi drugi uredu u svijetu te zato već sada, godinu dana nakon osnivanja, možemo reći da smo odradili dobar posao. Iako zasigurno ima puno značajnijih područja, mislim da bismo morali dugo razmišljati u kojem je drugom segmentu Hrvatska pozicionirana na takav način“ – poručio je župan Kolar
Visoka povjerenica WBAF-a za Hrvatsku Renata Brkić je istaknula: „WBAF ured u Hrvatskoj dobio je na ovogodišnjem kongresu organizacije nagradu za WBAF ured najvećeg utjecaja u konkurenciji 9 ureda na svim kontinentima. U godini koja je iza nas, rad ovog ureda postavio je Hrvatsku na globalnu kartu poduzetničkog i investicijskog eko sustava, a uspostavljene dobre prakse i programi hrvatskog ureda prenose se kroz WBAF mrezu svim zainteresiranim dionicima“.
Svakako treba istaknuti da je WBAF ured Hrvatska u Istanbulu bio predstavljen i na Global Fundraising Stageu na kojem su hrvatski startupovi prezentirali svoje poslovne prilike pred vodećim investitorima svijeta. Identyum, eAgrar i Grow City u konkurenciji 100 odabranih tvrtki predstavili su se na sajmu poduzetnika te ostvarili kontakte s investitorima. Identyum je odabran u top 13 startupova koji će ući u drugi krug provjere WBAF fonda uz mogućnost realizacije investicije po dovršetku postupka.
ROBERT ILIJAŠ, IDENTYUM: „Konferencija nam je pružila priliku prezentirati se međunarodnom krugu angel investitora i time proširiti mrežu potencijalnih partnera za globalno širenje Identyum platforme. Razgovarajući sa fintechima sa globalne scene uviđamo koliko Hrvatskoj treba truda da dostignemo najrazvijenije tehnološke nacije“.
ANTE TONI DEBELIĆ, GROW CITY: „Obzirom da smo drugi put na konferenciji te da sudjelujemo s jasnim ciljem – dobivanja kontakata na području Bliskog Istoka i Subsaharske Afrike – mogu reći da smo to u dva dna ostvarili. Sljedeći koraci su, nadamo se uz suradnju HGK, aktivirati te kontakte obzirom da se radi i o državnim institucijama i otvoriti kanale distribucije u tim regijama“.
SLAVEN DAMJANOVIĆ, EAGRAR: „Konferencija nam je otvorila vidike prema državama Bliskog Istoka i Afrike, što je za područje u kojem mi djelujemo jako zanimljivo. Uspostavili smo kontakte s osnivačima mnogih tvrtki, ali i potencijalnim investitorima. Nadamo se da ćemo kao rezultat toga na kraju ostvariti neke suradnje i organizirati pilot projekte koji će nam proširiti tržište“.
U Istanbulu je bio i potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore (počasne članice WBAF ureda u RH) Ivan Barbarić. „Hrvatski startupovi imaju puno dobrih ideja, čak i gotovih prototipa, a uz pomoć kvalitetnih investitora ti proizvodi mogu doći na tržište i početi donositi profit. Uvjeren sam da će ovaj forum i WBAF-ova platforma općenito pridonijeti tome da što više ulagača pronađe zanimljive prilike da oplodi svoj novac i pritom pomogne u realizaciji pametne poslovne ideje“.
Ured Svjetskog investicijskog foruma poslovnih anđela (WBAF) u Hrvatskoj otvoren je u siječnju 2019. godine kao dio svjetske mreže poslovnih anđela. Glavni ciljevi Ureda, koji djeluje u sklopu Poduzetničkog centru Krapinsko – zagorske županije, su oživljavanje tržišta kapitala, ponuda novih financijskih instrumenata te poticanje na inovacije i poduzetništvo.
Kao dio svjetske mreže poslovnih anđela WBAF Hrvatska vidi priliku u umrežavanju poslovnih ulaganja s inovativnim idejama na području Hrvatske i Europske unije te tako daje doprinos osnaživanju ekonomskog razvoja u svijetu.
Na tim premisama temelje se osnovne aktivnosti ureda: poticanje i razvijanje inovativnih ideja, umrežavanje kapitala i ideja te promoviranje ulagača rizičnog kapitala kao alternativnih izvora financiranja, educiranje investitora i poduzetnika za nove modele financiranja i stvaranje preduvjeta kojima će tvrtke sebe učiniti atraktivnim partnerom za ulagače.