Zagorje
Bajka na dlanu

Zamjenik ministrice vanjskih poslova sa predstavnicima izvozno orijentiranih tvrtki

Datum objave: 15. srpnja 2014.

Zamjenik ministrice vanjskih poslova Joško Klisović istaknuo je da se Hrvatska, kao zemlja sa malenim tržištem i skromnom kupovnom moći građana mora okrenuti izvozu.

 

„Veliku ulogu u svemu tome mora imati Ministarstvo vanjskih poslova, upravo kroz gospodarsku diplomaciju, koja je bila godinama zapostavljana. Izvoz je definitivno jedan od motora koji će omogućiti oporavak hrvatskog gospodarstva, zato i polažemo velike nade upravo u razvoj gospodarske diplomacije. U proteklih šest mjeseci pomogli smo više od 900 hrvatskih tvrtki sa više od 1500 raznih aktivnosti koje su bile tražene od nas.

 

Želio bih istaknuti da je Krapinsko-zagorska županija prva županija u Hrvatskoj gdje smo predstavili naš plan podrške izvozu i drago mi je da smo odabrali baš nju, koja je pozitivan primjer da se i tijekom gospodarske krize mogu ostvarivati dobri rezultati. To potvrđuje podatak da je u posljednjem periodu ostvaren rast gospodarskog izvoza od od 10,9 posto, uz istovremeno smanjenje nezaposlenosti od od 7,3 posto.“Očito je da vodstvo županije, ali i zagorski gospodarstvenici dobro rade svoj posao, i zaista mogu reći da su primjer dobre prakse, i iskreno se nadam da će ih slijediti i ostale županije.“

 

Župan Krapinsko-zagorske županije Željko Kolar: „Jako mi je drago što je Krapinsko-zagorska županija prva u kojoj je predstavljen Akcijski plan podrške izvozu. Tu čast opravdali smo dobrim rezultatima koje smo ostvarili. Iskoristit ću stoga priliku da se zahvalim svim obrtnicima i gospodarstvenicima što su tijekom ovih pet i pol godina recesije uspjeli ne samo zadržati radnike, nego i investirati i zaposliti nove ljude.

 

Brojke govore sve. U odnosu na 2012. godinu, 2013. godine proračun smo digli za više od 20 milijuna kuna. Ove godine planirali smo proračun za 10 milijuna kuna više nego 2013. godine i sad smo ga rebalansom digli za dodatnih 10 milijuna kuna. Proračun nam sad iznosi 175 milijuna kuna, što je za 40 milijuna više nego prije dvije godine.

 

To ne bi bilo moguće da nam ne rastu izvorni prihodi, primjerice u prvih šest mjeseci 2014. godine za 6,7 posto. Slobodno možemo reći da Krapinsko-zagorska županija izlazi iz recesije, a dodatan razlog da budemo optimistični daje nam i podatak da većina od 25 tvrtki koje su danas bile zastupljene na sastanku, ove godine investiraju u širenje proizvodnje.

 

Mi ćemo i dalje biti podrška gospodarstvenicima i podupirat ćemo ih u njihovim nastojanjima da se probiju na stranim tržištima. Ove godine povećali smo za 100 posto potpore gospodarstvenicima za odlaske na inozemne sajmove. Tijekom naredne tri godine, godišnje ćemo tu stavku dizati za po sto tisuća kuna.“

 

Predsjednik Hrvatske gospodarske komore, Županijske komore Krapina Vid Šanjug: „Zadovoljni smo sa onime što smo danas čuli ovdje, što se priča oko oživljavanja gospodarske diplomacije konačno pokrenula. Drago nam je što je naša županija odabrana kao prva za promociju mjera za pdoršku izvozu, to samo potvrđuje da smo na razini Hrvatske stekli dobru poziciju i da je prepoznat naš izvozni potencijal, koji kod nas čini više od 27 posto ukupnih prihoda.“

 

„Akcijski plan podrške izvozu za razdoblje 2014.- 2015.“ sadrži 13 aktivnosti i 41 mjeru i njime se želi izgraditi trajna platforma za punu i sustavnu podršku Vlade Republike Hrvatske izvozu u svim njegovim segmentima, kako u zemlji tako i u inozemstvu. Više od milijardu kuna potrebnih za provedbu akcijskog plana osigurat će se u državnom proračunu u razdoblju 2014.- 2016.g. Iako samo 13 posto poduzeća u Hrvatskoj izvozi, ona ujedno zapošljavaju 50 posto zaposlenih u svim poduzećima, ostvaruju 65 posto od ukupnih prihoda od prodaje, a njihov udio u ukupnim ulaganjima u razvoj je 70 posto sredstava ukupno ulaganih u razvoj.

 

Sam Akcijski plan podrazumijeva tri razine podrške izvozu – izgradnju platforme usluga za izvoznike, nastavak provođenja strukturnih reformi i jačanje konkurentnosti hrvatskog izvoza, te dokidanje administrativnih barijera.

 

Usluge za izvoznike predviđaju i osiguranje kvalitetnog informiranja, pa se tako planira izraditi jedinstveni Vladin mrežni portal za izvoznike koji bi, uz sve relevantne informacije, sadržavao i poslovni portal u svrhu lakšeg ostvarivanja početnog kontakta između hrvatskih izvoznika i stranih partnera. Kvalitetnijem informiranju izvoznika treba doprinijeti i osigurano širenje informacija o izvoznim prilikama diplomatsko-konzularnih predstavništava preko poslovnih udruženja, organiziranje informativnih događaja i izrada informativnih materijala, itd.

 

Planira se i umrežavanje izvoznika, primjerice njihovo okupljanje po tržištima i (pod)djelatnostima, po projektima u inozemstvu, a plan je i da se u nadležnim diplomatsko-konzularnim predstavništvima, po mogućnosti na mjesečnoj bazi, iniciraju periodična okupljanja predstavnika hrvatskih gospodarstvenika prisutnih na tržištu neke zemlje.

 

Usluge za izvoznike predviđaju i aktivnosti vezane za edukaciju koje će se provoditi u svim Županijskim komorama, uvođenje usluga savjetovanja te jačanje podrške nastupima u inozemstvu, s mjerama kao što su primjerice unaprjeđenje modela podrške na sajmovima, uvođenje prakse organiziranja nacionalnog štanda, uvođenje jedinstvenog polugodišnjeg planiranja posjeta državnih gospodarskih izaslanstava ciljanim stranim tržištima


Fotogalerija