Završena Nacionalna kampanja osnaživanja žena
Nacionalna kampanja osnaživanja žena Sofija provođena je tijekom dvije godine te je u sklopu nje održana 21 radionica za nezaposlene žene žrtve nasilja u kojima je sudjelovalo više od 100 žena. Kroz edukaciju i radionice sudionice kampanje su radile na svojim socijalnim, komunikacijskim, prezentacijskim i pregovaračkim vještinama. Uz razmjenu iskustava, razgovor i edukaciju, voditeljice udruge Sofija pomogle su sudionicama u stvaranju konkurentnih životopisa prilagođenih promjenjivom tržištu rada i nošenju s promjenama koje su utjecale na povećan broj gubitaka poslova koji je najvećim dijelom zahvatio žene u doba pandemije. Radionice su im pružile potpunu pripremu za razgovor za posao, te pomogle da steknu samopouzdanje i lakše prepoznaju prilike za ravnopravno sudjelovanje na tržištu rada. Uz komunikacijske vježbe i sve ranije navedeno, dodatno su se osnažile na tečaju samoobrane i spoznale snagu koju nose u sebi.
U premijerno prikazanom dokumentarcu #snažniJA dvije sudionice radionica u sklopu Nacionalne kampanje Sofija progovorile su o tome kako im je sudjelovanje u kampanji promijenilo život i percepciju sebe, kako su u sebi pronašle snagu za promjenu i što za njih znači osnaživanje. Marijana i Sanja ispričale su svoje priče, progovorile o vlastitim životnim izazovima, te se osvrnule na to koliko su kroz radionice i rad s voditeljicama osvijestile snagu koju su oduvijek imale u sebi. Dokumentarac možete besplatno pogledati na ovom linku.
Sanja Siročić, voditeljica i predsjednica udruge Sofija i Ljerka Oppenheim, koordinatorica i dopredsjednica udruge Sofija istaknule su kako je ovo kraj kampanje, ali ne i kraj njihove borbe za ravnopravnost. Kroz Udrugu Sofija nastavit će osnaživati žene i pružati im pomoć kroz edukacije i radionice. „Kada vjeruješ u ono što radiš, do promjene mora doći. Želimo biti sudionici, kreatori a ne promatrači. Mi vjerujemo da je svaki glas bitan. Jer svaka od nas je jača nego što misli. Nastavljamo se boriti kako bi osnažile i druge žene da jednako glasno progovore o svojim problemima i prekinu krug šutnje“, slažu se Ljerka i Sanja.
Za vrijeme trajanja kampanje, u dvije godine, održana je 21 besplatna interaktivna radionica od kojih je 15 održano u živo. Zbog epidemioloških mjera 6 radionica je održano on line. Radionicu je završilo preko 100 žena koje su u svom životu iskusile zlostavljanje i diskriminaciju s kojim se žene susreću, a pred kojim kao društvo, često zatvaramo oči.
U sklopu Nacionalne kampanje Sofija nastala je i platforma GlasniJA koja pruža informacije, razmjenu iskustava i povezuje stručnjake iz područja ljudskih prava i zaštite žrtava obiteljskog nasilja. Udruga za zaštitu i promicanje ljudskih prava „Sofija“ s partnerima udrugom „Plavi telefon“ i Domom „Duga-Zagreb“ putem platforme ujedinjuje stručnjake koji rade na području zapošljavanja i zaštite osoba iz marginaliziranih skupina.
Više o Nacionalnoj kampanji Sofija i Udruzi Sofija možete saznati na www.sofija.hr.