Župan Kolar panelist na konferenciji “Hrvatski Sjever: Brze ceste i/ili željeznica”
U Varaždinu je u ponedjeljak, 7. listopada 2024. godine, održana konferencija “Hrvatski Sjever: Brze ceste i/ili željeznica” na kojoj je sudjelovao župan Željko Kolar.
Konferencija “Hrvatski Sjever: Brze ceste i/ili željeznica” održana je u organizaciji portala eVaraždin, Hrvatskih cesti, Hrvatskih željeznica i Varaždinske županije kao nastavak prošlogodišnje konferencije “Ceste Sjevera: Mreža brzih cesta”, najveće na sjeveru Hrvatske. Konferencija je otvorena panel raspravom u kojoj su uz župana Kolara sudjelovali župan Varaždinske županije Anđelko Stričak, župan Međimurske županije Matija Posavec, župan Koprivničko-križevačke županije Darko Koren, saborski zastupnik i načelnik Gornjeg Kneginca Goran Kaniški, predsjednik uprave Hrvatskih željeznica Ivan Kršić te član uprave Knauf Insulation Stjepan Mršić.
Župan Željko Kolar istaknuo je nezadovoljstvo dinamikom radova. “Mi imamo Razvojni sporazum Sjever s Vladom RH, a objektivno nikada nismo sjeli za stol i operativno razgovarali, nalazimo se jedanput na godinu i dijelimo ugovore kroz koje se mi javljamo na natječaje kao i svi ostali u Republici Hrvatskoj, ali nema nikakvih posebnih programa za sjever Hrvatske kao što je bilo za Slavoniju, Baranju. To ljudi moraju znati”, rekao je župan Kolar i dodao kako neki strateški projekti predugo traju. Državni tajnik Žarko Tušek istaknuo je kako kontinuitet ekonomskih i gospodarskih politika nije moguć ako nemamo ozbiljne, zdrave infrastrukture, kako one cestovne, tako i željezničke i mora postojati kako ne bi bilo “rupa”, no župan Kolar naglasio je kako je u Krapinsko-zagorskoj županiji sve u rupama. “Dok kolega Stričak govori o brzoj cesti i da imaju izvođača radova, mi smo tek sad definirali dionicu brze ceste kroz KZŽ. Kad krene projektiranje, suglasnosti, dozvole, javni natječaj, u zaostatku smo barem četiri godine. Ako idemo na Mariju Bistricu, mi do danas nemamo radova. Državni tajnik je najavio da je natječaj vani i da će se izabrati izvođač radova, međutim, tek je sad predan zahtjev za izvlaštenje. Sad kad mi napravimo izvlaštenje za 268 čestica, dok naprave procjenitelji svoj dio posla, bojim se da ćemo još kasniti, ali mi smo prebacili duplo više djelatnika da rade na tom poslu pa se nadam da ćemo uspjeti skratiti rokove. Naravno, mi pozdravljamo svaku investiciju koju rade i Hrvatske ceste i Hrvatske željeznice, svjesni da ne može sve odjedanput i sve svima, ali bilo bi dobro da imamo barem približno jednaku dinamiku ili da znamo kad će se to dogoditi”, istaknuo je župan Kolar i dodao kako postoje i odlični primjeri poput elektrifikacije pruge Zabok – Zagreb i strateških ulaganja. Potrebno je, tvrdi župan Kolar, ubrzati realizaciju projekata jer je to svima u interesu. “Ono što treba naglasiti je sporazum Sjever i kad gledate dinamiku suradnje Vlade za sporazum Sjever i kad pogledate dinamiku suradnje Vlade za sporazum Slavonija, Baranja i Srijem – onda ćete vidjeti o čemu zapravo mi cijelo vrijeme pričamo”, zaključio je župan Kolar i dodao kako mu je žao što ministar Butković nije prisutan jer je on najodgovornija osoba za provedbu projekata.
Nezadovoljstvo dinamikom radova izrazio je i međimurski župan Matija Posavec. “Ulaganje u promet je nešto što je jako važno za sjever Hrvatske. Ja osobno nisam zadovoljan dinamikom bez obzira na sva ulaganja, ne smijemo zaboraviti da je sjever Hrvatske gospodarska lokomotiva zemlje. Moramo imati jaču i kvalitetniju infrastrukturu nego što imamo danas, imali bismo bolje rezultate i bolji život”, istaknuo je. S druge strane, zadovoljan je župan Koprivničko-križevačke županije Darko Koren zbog ulaganja od 350 milijuna eura u prugu na relaciji od Križevaca do mađarske granice.
Predsjednik Uprave Hrvatskih željeznica Ivan Kršić otkrio je kako su trenutno u fazi izvođenja projekti vrijedni milijardu i pol eura. “U planu u sljedećih deset godina je još uložiti oko šest milijardi eura. Kada govorimo o ovih četiri sjeverne županije, mi smo u zadnjih osam godina uložili ukupno 350 milijuna eura i u sljedećih četiri do pet godina planiramo još 300 milijuna eura”, rekao je Kršić.
Sve prisutne uvodno su pozdravili župan Varaždinske županije Anđelko Stričak te državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek. Župan Kolar sudjelovao je i na panelu “Željeznice kao budućnost, željeznički prijelazi kao sadašnjost” u kojem su panelisti bili zamjenik gradonačelnika Varaždina Miroslav Marković, gradonačelnica Čakovca Ljerka Cividini, gradonačelnik Koprivnice Mišel Jakšić, gradonačelnik Novog Marofa Siniša Jenkač, gradonačelnik Ludbrega Dubravko Bilić, osnivač i direktor tvrtke Kos transporti Boris Kos te član uprave Hrvatskih cesta Alen Leverić.