Župan Kolar na Beep up konferenciji: “Formula za uspjeh su ljudi, motiv i vizija”
Povodom Svjetskog dana poduzetnica koji se obilježava 19. studenoga, u Izletištu Stara škola u Mirkovcu održano je 5. izdanje “Beep up” konferencije.
Pod sloganom „Se ti bum povedal“, specijalno izdanje Beep up konferencije okupilo je poznate poduzetnice i poduzetnike iz svijeta tehnologije, marketinga i komunikacija, građevine i brojnih drugih utjecajnih sektora kako bi potpuno iskreno i bez zadrške podijelili svoja iskustva, uspone i padove. Kao generalni pokrovitelj i partner konferencije župan Željko Kolar na samom je početku pozdravio brojne sudionike, a potom i sam sudjelovao u panelu. „Drago mi je što su danas s nama neki od najuspješnijih poslovnih ljudi s područja naše Županije. S druge strane, drago mi je da vidim mnogo mladih lica, učenika i studenata koji su zainteresirani za poduzetništvo. Ono što mi pokušavamo na području Krapinsko-zagorske županije je da se novim kurikulima s novim programima prilagođavamo tržištu rada. Osim toga, imamo dobru sinergiju između gospodarske komore, obrtničke komore, srednjih škola koje osim općeg obrazovanja posebnu pažnju posvećuju strukovnom obrazovanju. Potrebno je pratiti sve ono što je potrebno da budemo konkurentni, a ovdje će danas biti prilike slušati neke od najboljih i koji su uspješni i van granica Lijepe naše. Naša je dodatna obaveza da se kontinuirano educiramo, da pratimo europske trendove, da budemo podrška mladim poduzetnicima“, poručio je župan Kolar na početku konferencije. Uz župana, na početku konferencije obratili su se i organizatori Emanuel Stojanov, konzultant za employer branding i osobno brendiranje i Nikolina Frklić, marketinška i komunikacijska stručnjakinja te suorganizatorica Snježana Leljak, vlasnica i urednica ZIP portala te predsjednica Poduzetničkog kluba žena Krapinsko-zagorske županije.
„Celi život v škole“ ukratko sumira životnu i poduzetničku priču Gorana Bradića, vlasnika Izletišta Stara škola koji je ponosan što se konferencija održava upravo u ambijentu koji godinama razvija, a i sam smatra kako kontinentalna Hrvatska nudi brojne mogućnosti, stoga su susreti ovakve vrste korisni za mlade poduzetnike i one koji to žele postati. Nakon priče Gorana Bradića uslijedio je panel „Kak zglihati se te lete?“ kroz koji su direktorica tvrtke Brandom consult Branka Topolovec, direktor Rgnc grupe Anđelko Švaljek, direktor Tvornice tekstila Trgovišće Mario Popić, direktor tvrtke Prostoria Tomislav Knezović i direktor tvrtke Talo Solutions Tomislav Jugec otkrili svoje početke, najveće greške, ali i zašto unatoč preprekama nisu odustali. Važno je, tvrde svi panelisti, imati hrabrosti i gurati vlastitu viziju, ali potrebno je i izložiti se tržištu. Osim toga, važno je, smatraju panelisti, raditi analize, ali ne previše opširno zato što bi upravo one mogle natjerati da odustanete od vizije, no potrebno je iskoristiti prilike i vjerovati vlastitim idejama.
Nakon „celog dana v škole“ i „glihanja kroz lete“ sudionici konferencije uživali su u modnoj reviji „Izgledaš mi kao lutkica iz Zagorja“ koju su pripremile učenice Škole za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću iz Zaboka, a potom je Saša Perko, direktor DOMinvest grupe ispričao kako je od ideje koja nije naišla na oduševljenje kod obitelji došao do stabilne tvrtke. Potom su dekan Veleučilišta „Hrvatsko zagorje“ Krapina Nenad Sikirica, direktor Alpha aplikacija Marko Kukec i direktorica tvrtke ASG d.o.o. Iva Jedvaj otkrili „zakaj su se vučili“ nakon čega su travel influencerica Sandra Petrač, vlasnik portala Putni Kofer Antonio Ivičević i vlasnik Vuglec Brega Boris Vuglec otkrili tajne, ali i izazove koji se kriju iza turizma koji je neizostavna komponenta „bajke na dlanu“ koju predstavlja Zagorje. Sudionici su, između ostaloga, potaknuli temu brendiranja destinacije i isticanja onoga što Zagorje nudi kako bi se privukli turisti.
Osim toga, na panelu je istaknuto kako bi Zagorje kod potencijalnih turista trebalo probuditi emocije i asocijacije na što je župan Kolar odgovorio kako danas gostu treba prilaziti individualno, a upravo su vrhunski stručnjaci, isti oni koji su radili za Rim i Pariz, radili master plan turizma za Zagorje. Također, istaknuo je župan Kolar, Krapinsko-zagorska županija drugu je godinu zaredom najbolja županija po povlačenju sredstava po glavi stanovnika, proglašeni smo poduzetničkom europskom regijom 2025. godine, imamo jedan poseban program Invest in Zagorje, američki Financial Times nas je stavio na šesto mjesto malih regija budućnosti u Europi i najboljih za investiranje za što postoji razlog, a to je ponajprije ljudski kadar koji svakodnevno ulaže maksimalne napore, što predstavlja formulu za uspjeh. „Ljudi, motiv i vizija. Ako znate što hoćete, ako znate kud idete, ako ste spremni slijediti cilj i put koji ste krenuli, svatko može imati ovakve rezultate“ odgovorio je župan Kolar na panelu “Zagorje – EU projekti na dlanu” i podsjetio koje su sve nagrade za filmove i promociju dobivene samo ove godine – Zlatni medvjed na dodjeli turističkih nagrada The Golden City Gate u Berlinu, zlato u kategorijama „Turistička destinacija – regija“ te „Turistički proizvod – ruralni turizam“ na Međunarodnom festivalu turističkog filma Južna Afrika u konkurenciji od 436 prijavljenih iz 61 zemlje, zlato na World Media Festivalu u kategoriji „Turizam i putovanja: oglašavanje destinacije“, zlato u kategoriji videoturizam na online platformi Muse Creative Awards, pobjednik mjeseca na FilmCent International Film Competition, prvu nagradu u kategoriji najbolji promo film županije na Festivalu turističkog i etno filma Krk, posebno priznanje na ITF’CRO Interstas Solin te treća nagrada u kategoriji Travel Promo u Gruziji na Art & Travel International Film Festival 2024.
Također, ističe župan Kolar, cilj je da se Jadran ne betonizira, a kontinuirano se promoviraju destinacije koje više ne mogu primiti turiste dok kontinentalne destinacije imaju puno jaču infrastrukturu. „Mi nećemo imati more, ali imamo toplice i sigurno ćemo i u budućem razdoblju imati dvoznamenkasti rast dolazaka turista i noćenja kako imamo već jedanaestu godinu zaredom. Stvorili smo sustav, imamo razvojnu agenciju, poduzetnički centar, srednje škole, energetske agencije. Ljudi su to koji se školuju svaki dan, složili smo tim i rezultati koji postižemo inače su se događale u velikim sredinama, ali mi smo se uspjeli izboriti s našim projektima i kroz kontinuirani rad u kojem smo išli iznad onoga što se od nas očekivalo, došli smo do rezultata da su nas počele primjećivati međunarodne agencije. Sve je to postignuto zahvaljujući ljudima“ poručio je župan i dodao kako je potrebno svim projektima, neovisno o tome kolika im je vrijednost, biti jednako posvećen jer su svi jednako važni, a samo takav pristup vodi do realizacije. „Od novijih projekata možemo istaknuti Regionalni centar kompetentnosti u turizmu i ugostiteljstvu jer smo prvi u Hrvatskoj radili takav projekt i tu smo zajedno s hotelima, ugostiteljima i toplicama, pokazali da se može drugačije raditi u hrvatskom obrazovanju, a sad tamo imamo i cjeloživotno obrazovanje. Imamo projekt Znanstveno-edukacijsko-zabavni centar u Stubičkom Golubovcu, radimo na bolnici u Stubičkim Toplicama, radimo na bolnici u Krapinskim Toplicama, imamo pripremljen projekt za Centar zdravlja srca i mozga, a ovaj tjedan ćemo raspisati natječaj za Centar za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice. U projektima smo 100%. U našem okruženju imamo fantastične tvrtke, snažno razvijenu industriju, koja nas dodatno potiče i motivira jer im moramo biti podrška, ali kako bismo bili partneri i mi moramo biti uspješni i brzi jer tako možemo surađivati na ravnomjernoj razini“, zaključio je župan Kolar i otkrio kako će Krapinsko-zagorska županija u 2025. i 2026. godini imati između 172 i 184 milijuna eura investicije.
Zajedno sa županom na panelu su sudjelovale voditeljica Akademisa Veronika Kolman, ravnateljica Zagorske razvojne agencije Karolina Barilar te voditeljica projekata Poduzetničkog centra KZŽ Tea Ban Kotarski koje su otkrile sve o EU projektima, županijskim agencijama te poduzetničkom duhu. Nakon inspirativne EU priče sudionici konferencije slušali su o poduzetničkim počecima Petre Ninčević iz Salsa agencije, a na samom je kraju profesorica psihologije i psihoterapeutkinja Ljiljana Drenški Cvrtila otkrila kako ne „zgoreti“ na poslu.