Župan Kolar obišao više od 140 tisuća eura vrijedne radove sanacije klizišta na županijskoj cesti u Hrašćini
U petak, 09. kolovoza 2024. župan Krapinsko-zagorske županije Željko Kolar je obišao 142.000 eura vrijedne radove na sanaciji klizišta na županijskoj cesti ŽC2171 na području općine Hrašćina.
Župan Kolar je tijekom obilaska rekao kako je ova dionica ovdje u Hrašćini možda najproblematičnija općenito na području Krapinsko-zagorske županije, uz jedno područje na području grada Krapine i gdje je na jedan kilometar ceste već peto klizište u posljednjih 10-ak godina. „Ovo je jedno od manjih, a iznosi 142 tisuće eura i sad probajmo izračunati na ostala još četiri klizišta, koja su sva bila skuplja, koliko kilometara cesta smo mogli modernizirati na području Krapinsko-zagorske županije da nemamo ovaj problem klizišta. Nažalost imamo ih, s njima se nosimo na najbolji mogući način u okvirima svojih mogućnosti, ovo je vrlo zahtjevno klizište, a nemamo niti pametnog alternativnog pravca”, istaknuo je župan Kolar i pozvao sve stanovnike općina Hrašćina, Budinščina i Konjščina, koji najviše koriste ovaj pravac koji ide prema Varaždinu i Novom Marofu, da imaju razumijevanja za ovu vrstu radova. „Molim ih za strpljenje, mi smo dali vrlo kratki rok od 90 dana za završetak ovih radova. I sudeći prema dinamici radova, izvođači će biti i koji dan brži i nadam se da ćemo u 10. mjesecu, kako je i planirano, vratiti ovu dionicu u funkciju. U svakom slučaju, to je problem za koji nam je izuzetno bitno da imamo razumijevanje resornog ministarstva, da Vlada Republike Hrvatske ima određene programe, preko Hrvatskih voda s kojima smo dosad vrlo dobro surađivali i vrlo dobro koristili ta sredstva jer bez njih će nam taj zadatak biti puno teži. S obzirom na najavu da će poskupjeti tehnički pregled i da su najavili da od 2010. godine nije dirana naknada i da traže povećanje od 15 posto, ja ovom prilikom pozivam ministra Butkovića i podsjećam ga da od 2003. godine nije rasla naknada za upotrebu javnih prometnica iz koje se financira Županijska uprava za ceste Krapinsko-zagorske županije i svi ŽUC-evi u Hrvatskoj“, napomenuo je župan Kolar.
„Stoga upućujem poziv ministru Butkoviću, s obzirom na to da od 2003. godine nije dizana ta naknada, ako sada dižemo naknadu za registraciju vozila pri tehničkom pregledu, da se digne i ta naknada. Ne traži se povećanje od 50 posto, ali mislim da bi 10-ak posto bio vrlo primjeren iznos, a time bi se nama olakšalo upravljanje našim županijskim cestama. Mi smo imali trogodišnje ugovore s Hrvatskim vodama, a sada ti ugovori više ne postoje, već se potpisuju iz godine u godinu. Puno je bolje kad imate kontinuitet i sigurnost, pa pozivam Vladu Republike Hrvatske da ponovo potpišemo te ugovore barem na tri godine, što bi nam olakšalo i samo planiranje. Mi smo i tako morali osigurati 40 posto vlastitih sredstava za svako klizište i spremni smo i dalje to raditi, no puno je lakše planirati ako imate ugovor s Hrvatskim vodama na tri godine. Naravno, zadovoljni smo i s ugovorom iz godine u godinu jer bi najgora moguća varijanta bila da država odustane od tog programa“, pojasnio je župan Kolar i nada se da se to neće dogoditi, tim više što su po tom pitanju imali odličnu suradnju i s Hrvatskim vodama i s resornim ministarstvom.
Kako je i u proteklim razdobljima na toj dionici bio popriličan broj klizišta istaknuo je i ravnatelj Županijske uprave za ceste Krapinsko-zagorske županije Stjepan Sirovec.
„Na trenutnom klizištu došlo je do klizanja sa nizbrježne, južne strane prometnice. Kako bismo to spriječili i osigurali normalno odvijanje prometa morali smo izraditi projektno tehničku dokumentaciju i krenuli smo s radovima“, rekao je Sirovec, objasnivši kako se izvodi 32 komada pilota na razmaku od metar i pol, dubine do šest metara. „Nakon toga, na njih ide armirano betonska greda i na nju kolnička konstrukcija. Dužina pilota i grede je 48,5 metara, dok će se sama prometnica rekonstruirati u dužini nešto više od 60 metara“, pojasnio je ravnatelj ŽUC-a KZŽ istaknuvši kako nakon toga slijedi i rješavanje oborinske odvodnje. „Zbog situacije što se ovdje otvara klizište za klizištem, to uništava gornju kolničku konstrukciju i plan je kad se završi ovo klizište, ukoliko neće biti otvaranje novog klizišta da se riješi i sam završni sloj“, završio je ravnatelj Sirovec.
Načelnik općine Hrašćina Branko Tukač još jednom je istaknuo kako je ovo cesta s najviše klizišta. „Ovo je vrlo frekventna cesta jer spaja područje Krapinsko-zagorske županije i izlaze na autocestu Zagreb-Varaždin u Brezničkom Humu. Ovo je već peti dio te ceste gdje se klizište rješava”, pojasnio je načelnik kazavši dodavši kako će se rješavati i odvodnja i to u u dužini od oko 200 metara.
Sanaciju klizišta izvodi Vodoprivreda Zagorje.